Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Development of Geotechnical Models of a Railway Track with a Construction Layer Based on Crumbed Rubber

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F16%3A00300882" target="_blank" >RIV/68407700:21110/16:00300882 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.itpb.eu/index.php/ct-menu-item-3/14-engineering/323-10-cislo-29-clanok" target="_blank" >http://www.itpb.eu/index.php/ct-menu-item-3/14-engineering/323-10-cislo-29-clanok</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Development of Geotechnical Models of a Railway Track with a Construction Layer Based on Crumbed Rubber

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This researchaims tothe laboratory verification of a crumbed rubber in the track substructure. The main idea of testing the crumbed rubber in a construction layer is to increase the frost protection of sub-ballast layer, to reduce vibrationsemitted from the transport and to increase the permeability. Parameters observed in this research included load-bearing capacity and vertical deformations as the essential criterion for the further application of the crumbed rubber. This paper describes the specification of the crumbed rubber origin and the process of construction of geotechnical models M1 and M2 in an experimental box. The conclusion of this article is based on the comparison of the two different types of geotechnical models with the crumbed rubber - first with separate layer and second with mixture of the crumbedrubber and crushed stone. The conclusion based on the load-bearing capacity and vertical deformations is the main contribution of this paper.

  • Název v anglickém jazyce

    The Development of Geotechnical Models of a Railway Track with a Construction Layer Based on Crumbed Rubber

  • Popis výsledku anglicky

    This researchaims tothe laboratory verification of a crumbed rubber in the track substructure. The main idea of testing the crumbed rubber in a construction layer is to increase the frost protection of sub-ballast layer, to reduce vibrationsemitted from the transport and to increase the permeability. Parameters observed in this research included load-bearing capacity and vertical deformations as the essential criterion for the further application of the crumbed rubber. This paper describes the specification of the crumbed rubber origin and the process of construction of geotechnical models M1 and M2 in an experimental box. The conclusion of this article is based on the comparison of the two different types of geotechnical models with the crumbed rubber - first with separate layer and second with mixture of the crumbedrubber and crushed stone. The conclusion based on the load-bearing capacity and vertical deformations is the main contribution of this paper.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (CESTI)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Interdisciplinarity in Theory and Practice

  • ISSN

    2344-2409

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    RO - Rumunsko

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    150-156

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus