Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Load-bearing Capacity of Railway Substructure Geotechnical Models with a Rubber Granulate

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F16%3A00300647" target="_blank" >RIV/68407700:21110/16:00300647 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Load-bearing Capacity of Railway Substructure Geotechnical Models with a Rubber Granulate

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The use of rubber in railway structures is known in anti-vibration mats. This article is focused on verification of a rubber granulate obtained from recycled rubber in multilayer system of railway substructure. The estimated contribution of rubber is the vibrations reduction, the increase of permeability and the higher frost protection of the sub-ballast ayer. The essential observed parameter was the load-bearing capacity as the key criterion for further application. This paper describes the grain size curve and the construction process of the geotechnical models M1 and M2 in an experimental box. The gained experience of this research is the comparison of the two different types of geotechnical models. The model M1 with the rubber granulate placed separately and the model M2 based on a mixture of the rubber granulate and crushed stone. The load-bearing capacity compared with a required standard is presented as the main contribution of this paper.

  • Název v anglickém jazyce

    The Load-bearing Capacity of Railway Substructure Geotechnical Models with a Rubber Granulate

  • Popis výsledku anglicky

    The use of rubber in railway structures is known in anti-vibration mats. This article is focused on verification of a rubber granulate obtained from recycled rubber in multilayer system of railway substructure. The estimated contribution of rubber is the vibrations reduction, the increase of permeability and the higher frost protection of the sub-ballast ayer. The essential observed parameter was the load-bearing capacity as the key criterion for further application. This paper describes the grain size curve and the construction process of the geotechnical models M1 and M2 in an experimental box. The gained experience of this research is the comparison of the two different types of geotechnical models. The model M1 with the rubber granulate placed separately and the model M2 based on a mixture of the rubber granulate and crushed stone. The load-bearing capacity compared with a required standard is presented as the main contribution of this paper.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (CESTI)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    2nd International Conference on Engineering Sciences and Technologies

  • ISBN

    978-80-553-2564-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Technical University of Košice

  • Místo vydání

    Košice

  • Místo konání akce

    Tatranské Matliare

  • Datum konání akce

    29. 6. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku