The Load-bearing Capacity of Railway Substructure Geotechnical Models with a Rubber Granulate
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F16%3A00300647" target="_blank" >RIV/68407700:21110/16:00300647 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Load-bearing Capacity of Railway Substructure Geotechnical Models with a Rubber Granulate
Popis výsledku v původním jazyce
The use of rubber in railway structures is known in anti-vibration mats. This article is focused on verification of a rubber granulate obtained from recycled rubber in multilayer system of railway substructure. The estimated contribution of rubber is the vibrations reduction, the increase of permeability and the higher frost protection of the sub-ballast ayer. The essential observed parameter was the load-bearing capacity as the key criterion for further application. This paper describes the grain size curve and the construction process of the geotechnical models M1 and M2 in an experimental box. The gained experience of this research is the comparison of the two different types of geotechnical models. The model M1 with the rubber granulate placed separately and the model M2 based on a mixture of the rubber granulate and crushed stone. The load-bearing capacity compared with a required standard is presented as the main contribution of this paper.
Název v anglickém jazyce
The Load-bearing Capacity of Railway Substructure Geotechnical Models with a Rubber Granulate
Popis výsledku anglicky
The use of rubber in railway structures is known in anti-vibration mats. This article is focused on verification of a rubber granulate obtained from recycled rubber in multilayer system of railway substructure. The estimated contribution of rubber is the vibrations reduction, the increase of permeability and the higher frost protection of the sub-ballast ayer. The essential observed parameter was the load-bearing capacity as the key criterion for further application. This paper describes the grain size curve and the construction process of the geotechnical models M1 and M2 in an experimental box. The gained experience of this research is the comparison of the two different types of geotechnical models. The model M1 with the rubber granulate placed separately and the model M2 based on a mixture of the rubber granulate and crushed stone. The load-bearing capacity compared with a required standard is presented as the main contribution of this paper.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JM - Inženýrské stavitelství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (CESTI)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
2nd International Conference on Engineering Sciences and Technologies
ISBN
978-80-553-2564-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
—
Název nakladatele
Technical University of Košice
Místo vydání
Košice
Místo konání akce
Tatranské Matliare
Datum konání akce
29. 6. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—