Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Experimental and numerical evaluation of the modern slab track behavior in interaction with bridge

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F16%3A00302201" target="_blank" >RIV/68407700:21110/16:00302201 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.itpb.eu/index.php/ct-menu-item-3/14-engineering/348-10-cislo-54-clanok" target="_blank" >http://www.itpb.eu/index.php/ct-menu-item-3/14-engineering/348-10-cislo-54-clanok</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Experimental and numerical evaluation of the modern slab track behavior in interaction with bridge

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The interaction between the continuously welded rail (CWR) and the slab track has been widely discussed in recent decades. This phenomenon has to be taken into account especially when designing railway bridges, because it significantly affects its arrangement and dimensions. However the existing regulations require only testing of the longitudinal resistance under normal conditions according to EN 13146-1. In order to investigate the properties of modern direct fastening system DFF 300 interaction behavior considering material nonlinearities due to thermal loading, an extensive small scale experiment was carried out in the laboratory. The main goal was to investigate the interaction parameters under simultaneous thermal and biaxial loads. The evaluated and numerically verified data will be useful for bridge design in practice.

  • Název v anglickém jazyce

    Experimental and numerical evaluation of the modern slab track behavior in interaction with bridge

  • Popis výsledku anglicky

    The interaction between the continuously welded rail (CWR) and the slab track has been widely discussed in recent decades. This phenomenon has to be taken into account especially when designing railway bridges, because it significantly affects its arrangement and dimensions. However the existing regulations require only testing of the longitudinal resistance under normal conditions according to EN 13146-1. In order to investigate the properties of modern direct fastening system DFF 300 interaction behavior considering material nonlinearities due to thermal loading, an extensive small scale experiment was carried out in the laboratory. The main goal was to investigate the interaction parameters under simultaneous thermal and biaxial loads. The evaluated and numerically verified data will be useful for bridge design in practice.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Interdisciplinarity in Theory and Practice

  • ISSN

    2344-2409

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

  • Číslo periodika v rámci svazku

    10

  • Stát vydavatele periodika

    RO - Rumunsko

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    291-295

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus