Interakce kontinuálně podepřené koleje s ocelovým mostem
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F17%3A00313843" target="_blank" >RIV/68407700:21110/17:00313843 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.ocel-drevo.fsv.cvut.cz/NFF/docs/sborniky/NFF-sbornik17.pdf" target="_blank" >http://www.ocel-drevo.fsv.cvut.cz/NFF/docs/sborniky/NFF-sbornik17.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Interakce kontinuálně podepřené koleje s ocelovým mostem
Popis výsledku v původním jazyce
Použití systémů s kontinuálně podepřenou kolejí (KPK) přináší řadu nových možností v oblasti rekonstrukce stávajících mostních konstrukcí stejně jako v oblasti konstrukce moderních vysokorychlostních tratí. Nicméně aby bylo možné spolehlivě určit přídavné namáhání v koleji a vodorovné účinky spojené s interakcí kolej-most, je nutné na toto téma provést rozsáhlý výzkum. Navíc systém s KPK sestává téměř výhradně z komponent na bázi polyuretanu a jeho chování je tudíž v porovnání s klasickým diskrétním upevněním značně odlišné. Tento příspěvek přináší nejnovější výsledky výzkumu interakce moderního systému KPK při proměnlivé teplotě a rychlosti dvouosého zatížení.
Název v anglickém jazyce
Interaction of the continuously supported rail with steel bridge
Popis výsledku anglicky
Application of continuously supported rail (CSR) fastening systems is bringing new possibilities in the area of reconstructing historical and traditional steel bridges so as in the area of constructing new high speed railway tracks. However, the widely discussed phenomenon of longitudinal interaction between the rail and the bridge has to be investigated in order to provide with the possibility of calculating additional stress increments in the CSR. There are major differences between the behaviour of traditional discretely supported rail and the embedded CSR systems, where viscoelastic polyurethane based materials are being used. Main goal of this contribution is to provide with results of the state of the art CSR system interaction parameters analysis under thermal and biaxial loads. Effects of loading velocities and long-term cyclic loads are also discussed in the paper.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník semináře doktorandů katedry ocelových a dřevěných konstrukcí 16.2. a 26.9. 2017
ISBN
978-80-01-06167-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
57-62
Název nakladatele
ČVUT, Fakulta stavební, Katedra ocelových a dřevěných konstrukcí
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
16. 2. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—