Interakce kontinuálně podepřené koleje s mostem
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F16%3A00243227" target="_blank" >RIV/68407700:21110/16:00243227 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Interakce kontinuálně podepřené koleje s mostem
Popis výsledku v původním jazyce
Současně s vývojem bezstykové koleje (BK) dochází k zavádění nových systémů pevné jízdní dráhy (PJD). Jedním z nejprogresivnějších řešení pro použití v rámci PJD je systém kontinuálního upevnění kolejnice (KPK). V rámci tohoto typu upevnění je, na rozdíl od klasického diskrétního způsobu upevnění, kolejnice k podpůrné konstrukci upevněna spojitě pomocí elastické zálivky na bázi polyuretanu. Tento způsob upevnění přináší řadu výhod. Nicméně pro spolehlivý návrh železniční trati, je třeba důkladně prověřit interakční chování mezi KPK a konstrukcí železničního spodku, zejména v případě vedení trati na mostní konstrukci, kde může být zásadně ovlivněna napjatost v koleji, či dimenze ložisek a spodní stavby mostu. Navíc, současně platné návrhové normy nenabízí dostatečné informace, potřebné pro posouzení kombinované odezvy KPK-most. V první části výzkumného projektu se proto autor soustředí zejména na experimentální určení parametrů popisujících interakci KPK-most.
Název v anglickém jazyce
Interaction of the continuously supported rail with bridge
Popis výsledku anglicky
Simultaneously with the development of the continuously welded rail (CWR) new slab track types have been put into operation. One of the most innovative solutions is the system with the continuously supported rail (CSR), which introduces elastic embedding material that uniformly and continuously fastens the CWR to the substructure. However the effects of interaction between the CSR and the substructure need to be investigated as they may significantly affect the railway bridge arrangement and dimensions. Furthermore, the recommendations for the CSR-bridge interaction assessment are insufficient, which is the main motivation for research. The first part of the research project focuses on extensive experimental assessment of the CSR interaction parameters.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JM - Inženýrské stavitelství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník semináře doktorandů katedry ocelových a dřevěných konstrukcí 18.2. a 22.9. 2016
ISBN
978-80-01-05963-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
35-38
Název nakladatele
ČVUT, Fakulta stavební, Katedra ocelových a dřevěných konstrukcí
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
18. 2. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—