Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Interakce kontinuálně podepřené koleje s mostem

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F16%3A00243227" target="_blank" >RIV/68407700:21110/16:00243227 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Interakce kontinuálně podepřené koleje s mostem

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Současně s vývojem bezstykové koleje (BK) dochází k zavádění nových systémů pevné jízdní dráhy (PJD). Jedním z nejprogresivnějších řešení pro použití v rámci PJD je systém kontinuálního upevnění kolejnice (KPK). V rámci tohoto typu upevnění je, na rozdíl od klasického diskrétního způsobu upevnění, kolejnice k podpůrné konstrukci upevněna spojitě pomocí elastické zálivky na bázi polyuretanu. Tento způsob upevnění přináší řadu výhod. Nicméně pro spolehlivý návrh železniční trati, je třeba důkladně prověřit interakční chování mezi KPK a konstrukcí železničního spodku, zejména v případě vedení trati na mostní konstrukci, kde může být zásadně ovlivněna napjatost v koleji, či dimenze ložisek a spodní stavby mostu. Navíc, současně platné návrhové normy nenabízí dostatečné informace, potřebné pro posouzení kombinované odezvy KPK-most. V první části výzkumného projektu se proto autor soustředí zejména na experimentální určení parametrů popisujících interakci KPK-most.

  • Název v anglickém jazyce

    Interaction of the continuously supported rail with bridge

  • Popis výsledku anglicky

    Simultaneously with the development of the continuously welded rail (CWR) new slab track types have been put into operation. One of the most innovative solutions is the system with the continuously supported rail (CSR), which introduces elastic embedding material that uniformly and continuously fastens the CWR to the substructure. However the effects of interaction between the CSR and the substructure need to be investigated as they may significantly affect the railway bridge arrangement and dimensions. Furthermore, the recommendations for the CSR-bridge interaction assessment are insufficient, which is the main motivation for research. The first part of the research project focuses on extensive experimental assessment of the CSR interaction parameters.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník semináře doktorandů katedry ocelových a dřevěných konstrukcí 18.2. a 22.9. 2016

  • ISBN

    978-80-01-05963-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    35-38

  • Název nakladatele

    ČVUT, Fakulta stavební, Katedra ocelových a dřevěných konstrukcí

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    18. 2. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku