Aktuální experimentální výsledky v oblasti interakce mostu a bezstykové koleje
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F15%3A00232491" target="_blank" >RIV/68407700:21110/15:00232491 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/68407700:21610/15:00232491
Výsledek na webu
<a href="http://www.silnice-zeleznice.cz/kalendar-akci/akce/zeleznicni-mosty-a-tunely-2015/?id_akce=713" target="_blank" >http://www.silnice-zeleznice.cz/kalendar-akci/akce/zeleznicni-mosty-a-tunely-2015/?id_akce=713</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Aktuální experimentální výsledky v oblasti interakce mostu a bezstykové koleje
Popis výsledku v původním jazyce
Na moderních železničních tratích se v současné době prakticky výhradně používá bezstyková kolej. V případě jejího umístění na mostní konstrukci však dochází k významné interakci mostu a koleje. Důsledkem je přídavné napětí v kolejnici a zatížení konstrukce mostu. Cílem příspěvku je přispět ke zpřesnění současně používaných parametrů pro výpočet termického spolupůsobení bezstykové koleje s mostem pro různé způsoby uložení koleje na mostě a následně stanovit doporučení a podmínky jejich použití.
Název v anglickém jazyce
Latest experimental results in the field of interaction between the continuously welded rail and the bridge
Popis výsledku anglicky
The continuously welded rail (CWR) is being used in almost all modern railway tracks. However in the case when it is placed on the railway bridge a significant interaction between the CWR and the bridge structure occurs. The conclusion of this phenomenonis additional rail stress increase and additional horizontal loading affecting mainly the bridge substructure. The main goal of this contribution is the refinement of currently used attributes that are used for numerical modelling of the bridge ? rail coupling behavior considering various rail fastening systems and consequently to define limits for their application.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
JM - Inženýrské stavitelství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů