Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Monitoring of steel railway bridge and continuous welded rail

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F14%3A00213442" target="_blank" >RIV/68407700:21110/14:00213442 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Monitoring of steel railway bridge and continuous welded rail

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The continuous welded rail (CWR) is standardly used on almost all modern railway bridges. However, its placement results in the interaction between CWR and the structure. That brings not only the longitudinal forces on the substructure, but also a significant additional stresses in the rail. These stresses can result either to the rail brak, or track buckling. Unfortunately, the input parameters for performing numerical analysis are hardly accessible and they vary significantly in different sources. Because of that, the extensive long-time monitoring of the rail-bridge interaction was performed on the bridge with the unusual combination of ballast track, direct fastening and barrier in the ballast. The paper presents the results of the monitoring and comes with the analysis and evaluation of formulas, defining the fastening nonlinear stiffness of track to bridge connection. The influence of the temperature to the ballast stiffness is analysed as well.

  • Název v anglickém jazyce

    Monitoring of steel railway bridge and continuous welded rail

  • Popis výsledku anglicky

    The continuous welded rail (CWR) is standardly used on almost all modern railway bridges. However, its placement results in the interaction between CWR and the structure. That brings not only the longitudinal forces on the substructure, but also a significant additional stresses in the rail. These stresses can result either to the rail brak, or track buckling. Unfortunately, the input parameters for performing numerical analysis are hardly accessible and they vary significantly in different sources. Because of that, the extensive long-time monitoring of the rail-bridge interaction was performed on the bridge with the unusual combination of ballast track, direct fastening and barrier in the ballast. The paper presents the results of the monitoring and comes with the analysis and evaluation of formulas, defining the fastening nonlinear stiffness of track to bridge connection. The influence of the temperature to the ballast stiffness is analysed as well.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JN - Stavebnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (CESTI)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the METNET Seminar 2013 in Lule?

  • ISBN

    978-951-784-641-7

  • ISSN

    1795-4231

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    3

  • Strana od-do

    34-36

  • Název nakladatele

    HAMK University of Applied Sciences

  • Místo vydání

    Hämeenlinna

  • Místo konání akce

    HAMK University of Applied Sciences

  • Datum konání akce

    22. 10. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku