Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Long-term monitoring of steel railway bridge interaction with continuous welded rail

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F14%3A00218118" target="_blank" >RIV/68407700:21110/14:00218118 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.scopus.com/inward/record.url?eid=2-s2.0-84901288835&partnerID=40&md5=efb06ac788d671c814336954a12a1e51" target="_blank" >http://www.scopus.com/inward/record.url?eid=2-s2.0-84901288835&partnerID=40&md5=efb06ac788d671c814336954a12a1e51</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.jcsr.2014.04.009" target="_blank" >10.1016/j.jcsr.2014.04.009</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Long-term monitoring of steel railway bridge interaction with continuous welded rail

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The continuous welded rail (CWR) is nowadays standardly used on almost all modern railway bridges. However, its placement results in an interaction between CWR and the structure, which brings not only longitudinal forces on the substructure, but also significant additional stresses in the rail. These stresses can result either in the rail break, or in a track buckling. Unfortunately, input parameters for performing a numerical analysis are hardly accessible and they vary significantly in different sources. Because of that, an extensive long-time monitoring of the rail-bridge interaction was performed on a bridge with an unusual combination of ballasted track, direct fastening and a barrier in the ballast. The paper presents the results of the monitoring and shows the analysis and evaluation of formulas, defining the fastening nonlinear stiffness of track to the bridge connection. The influence of the temperature on the ballast stiffness is also analysed.

  • Název v anglickém jazyce

    Long-term monitoring of steel railway bridge interaction with continuous welded rail

  • Popis výsledku anglicky

    The continuous welded rail (CWR) is nowadays standardly used on almost all modern railway bridges. However, its placement results in an interaction between CWR and the structure, which brings not only longitudinal forces on the substructure, but also significant additional stresses in the rail. These stresses can result either in the rail break, or in a track buckling. Unfortunately, input parameters for performing a numerical analysis are hardly accessible and they vary significantly in different sources. Because of that, an extensive long-time monitoring of the rail-bridge interaction was performed on a bridge with an unusual combination of ballasted track, direct fastening and a barrier in the ballast. The paper presents the results of the monitoring and shows the analysis and evaluation of formulas, defining the fastening nonlinear stiffness of track to the bridge connection. The influence of the temperature on the ballast stiffness is also analysed.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JN - Stavebnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (CESTI)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Constructional Steel Research

  • ISSN

    0143-974X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    99

  • Číslo periodika v rámci svazku

    99

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    176-186

  • Kód UT WoS článku

    000337883500016

  • EID výsledku v databázi Scopus