Dlouhodobý monitoring bezstykové koleje na železničním mostě v Kolíně
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F13%3A00206529" target="_blank" >RIV/68407700:21110/13:00206529 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Dlouhodobý monitoring bezstykové koleje na železničním mostě v Kolíně
Popis výsledku v původním jazyce
Na moderních železničních tratích se v současné době prakticky výhradně používá tzv. bezstyková kolej. V případě jejího umístění na mostní konstrukci však dochází k významné interakci mostu a koleje. Důsledkem je přídavné napětí v kolejnici a zatížení konstrukce mostu. Cílem článku je prezentovat a zhodnotit výsledky monitoringu bezstykové koleje na mostě v Kolíně a tím přispět ke zpřesnění současně používaných parametrů pro výpočet termického spolupůsobení bezstykové koleje s mostem.
Název v anglickém jazyce
The results from the long-time monitoring of the continous welded rail on Kolín railway bridge
Popis výsledku anglicky
The continuous welded rail (CWR) is standardly used on almost all modern railway bridges. However, its placement results in the interaction between CWR and the structure. That brings not only the longitudinal forces on the substructure, but also a significant additional stresses in the rail. Unfortunately, the input parameters for performing numerical analysis are hardly accessible and they vary significantly in different sources. Because of that, the extensive long-time monitoring of the rail-bridge interaction was performed on the bridge with the unusual combination of ballast track, direct fastening and barrier in the ballast. The paper presents the results of the monitoring and comes with the analysis and evaluation of formulas, defining the fastening nonlinear stiffness of track to bridge connection.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JM - Inženýrské stavitelství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (CESTI)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Stavebnictví
ISSN
1802-2030
e-ISSN
—
Svazek periodika
13
Číslo periodika v rámci svazku
8
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
40-45
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—