Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Interakce kontinuálně podepřené kolejnice s ocelovým mostem

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F15%3A00231056" target="_blank" >RIV/68407700:21110/15:00231056 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Interakce kontinuálně podepřené kolejnice s ocelovým mostem

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Konstrukci moderní železniční trati si v současné době neumíme představit bez použití bezstykové koleje a to zejména díky jejím schopnostem zajistit pohodlnou přepravu a minimalizovat dynamické vlivy jak na konstrukci železničního spodku, tak i na samotné kolejové vozidlo. V posledních dekádách lze také pozorovat z důvodu vysoké poptávky po rychlé, konkurenceschopné a udržitelné železniční dopravě významný rozvoj progresivních typů kolejnicového upevnění. Jako velice perspektivní se jeví zejména systémys kontinuálně podepřenou bezstykovou kolejnicí. Na druhou stranu použití těchto systémů je omezeno z důvodu interakce s konstrukcí železničního spodku, zejména při aplikaci na mostních konstrukcích. Bohužel o fenoménu interakce těchto systémů s mostní konstrukcí máme v současné době velmi strohé znalosti, což je tou nejlepší motivací pro provedení rozsáhlého výzkumu v této oblasti.

  • Název v anglickém jazyce

    Interaction of continuously supported rail with steel bridge

  • Popis výsledku anglicky

    Performance of modern railway track is conditioned by the application of continuously welded rail (CWR), due to its ability to enable comfortable transport and support minimization of dynamical impact on both the substructure and the train vehicle. The demand of faster, competitive and sustainable railroad infrastructure also resulted in the development of progressive CWR fastening systems such as the embedded rail system (ERS). Nevertheless the application of CWR is limited for bridges due to its interaction with the supporting structure. Unfortunately there is lack of scientific data describing especially the ERS/bridge interaction phenomena, which is the best motivation for further research.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník semináře doktorandů katedry ocelových a dřevěných konstrukcí 20.5. a 22.9. 2015

  • ISBN

    978-80-01-05741-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    2

  • Strana od-do

    17-18

  • Název nakladatele

    ČVUT, Fakulta stavební, Katedra ocelových a dřevěných konstrukcí

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    20. 5. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku