Interakce kontinuálně podepřené kolejnice s ocelovým mostem
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F15%3A00231056" target="_blank" >RIV/68407700:21110/15:00231056 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Interakce kontinuálně podepřené kolejnice s ocelovým mostem
Popis výsledku v původním jazyce
Konstrukci moderní železniční trati si v současné době neumíme představit bez použití bezstykové koleje a to zejména díky jejím schopnostem zajistit pohodlnou přepravu a minimalizovat dynamické vlivy jak na konstrukci železničního spodku, tak i na samotné kolejové vozidlo. V posledních dekádách lze také pozorovat z důvodu vysoké poptávky po rychlé, konkurenceschopné a udržitelné železniční dopravě významný rozvoj progresivních typů kolejnicového upevnění. Jako velice perspektivní se jeví zejména systémys kontinuálně podepřenou bezstykovou kolejnicí. Na druhou stranu použití těchto systémů je omezeno z důvodu interakce s konstrukcí železničního spodku, zejména při aplikaci na mostních konstrukcích. Bohužel o fenoménu interakce těchto systémů s mostní konstrukcí máme v současné době velmi strohé znalosti, což je tou nejlepší motivací pro provedení rozsáhlého výzkumu v této oblasti.
Název v anglickém jazyce
Interaction of continuously supported rail with steel bridge
Popis výsledku anglicky
Performance of modern railway track is conditioned by the application of continuously welded rail (CWR), due to its ability to enable comfortable transport and support minimization of dynamical impact on both the substructure and the train vehicle. The demand of faster, competitive and sustainable railroad infrastructure also resulted in the development of progressive CWR fastening systems such as the embedded rail system (ERS). Nevertheless the application of CWR is limited for bridges due to its interaction with the supporting structure. Unfortunately there is lack of scientific data describing especially the ERS/bridge interaction phenomena, which is the best motivation for further research.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JM - Inženýrské stavitelství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník semináře doktorandů katedry ocelových a dřevěných konstrukcí 20.5. a 22.9. 2015
ISBN
978-80-01-05741-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
2
Strana od-do
17-18
Název nakladatele
ČVUT, Fakulta stavební, Katedra ocelových a dřevěných konstrukcí
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
20. 5. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—