Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Comparison of the accuracy of several bridge/rail coupling models with experimental and numerical results

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F14%3A00226656" target="_blank" >RIV/68407700:21110/14:00226656 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.ijtte.com/uploads/news_files/ICTTE_Belgrade_2014-Proceedings.pdf" target="_blank" >http://www.ijtte.com/uploads/news_files/ICTTE_Belgrade_2014-Proceedings.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Comparison of the accuracy of several bridge/rail coupling models with experimental and numerical results

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Current demand of faster, comfortable and competitive railroad infrastructure results in the removal of older jointed rails in order to place the continuously welded rails (CWR) instead. These are used for their ability to create a comfortable joint - free track supporting the minimization of dynamical impact on both the substructure and the vehicle itself. Unfortunately the placement of CWR is limited for bridges due to its interaction with the supporting structure that is coupled with the rail. The scientific data, needed for simple and reliable analysis, aren't currently sufficient, because the values vary immensely. There was therefore done an extensive experimental measurement on the railway bridge near the town Decin with the intention of improving cur rent state of knowledge of the CWR/bridge interaction. The main goal of this paper rests on performing numerical analysis using various numerical models of the coupling interface and the subsequent comparison with the experimental

  • Název v anglickém jazyce

    Comparison of the accuracy of several bridge/rail coupling models with experimental and numerical results

  • Popis výsledku anglicky

    Current demand of faster, comfortable and competitive railroad infrastructure results in the removal of older jointed rails in order to place the continuously welded rails (CWR) instead. These are used for their ability to create a comfortable joint - free track supporting the minimization of dynamical impact on both the substructure and the vehicle itself. Unfortunately the placement of CWR is limited for bridges due to its interaction with the supporting structure that is coupled with the rail. The scientific data, needed for simple and reliable analysis, aren't currently sufficient, because the values vary immensely. There was therefore done an extensive experimental measurement on the railway bridge near the town Decin with the intention of improving cur rent state of knowledge of the CWR/bridge interaction. The main goal of this paper rests on performing numerical analysis using various numerical models of the coupling interface and the subsequent comparison with the experimental

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (CESTI)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the Second International Conference on Traffic and Transport Engineering (ICTTE)

  • ISBN

    978-86-916153-2-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    257-264

  • Název nakladatele

    City Net Scientific Research Center Ltd. Belgrade

  • Místo vydání

    Belgrade

  • Místo konání akce

    Belgrade

  • Datum konání akce

    27. 11. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000348569200032