Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pravděpodobnostní posouzení interakce mostu a koleje

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F20%3A00342208" target="_blank" >RIV/68407700:21110/20:00342208 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Pravděpodobnostní posouzení interakce mostu a koleje

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Continuous welded rails (CWR) are currently preferred for bridges supporting tracks. The use of CWR affects concept and design of a bridge. Additional forces appear in the rail and in the bridge bearings due to track-bridge interaction. Even though the track-bridge interaction is implemented in Eurocode, the methodology of allowed stresses is used to check the additional stress in rails. This methodology sets maximal values for tensile and compressive axial stresses in the rail, however these values do not considerate the configuration of the track and the bridge. The methodology also does not considerate the probability of appearance of particular loads nor the probability of their combined action. This paper presents a process to determine the partial factor for thermal action on a rail at a bridge structure.

  • Název v anglickém jazyce

    Probabilistic check of the track-bridge interaction

  • Popis výsledku anglicky

    Continuous welded rails (CWR) are currently preferred for bridges supporting tracks. The use of CWR affects concept and design of a bridge. Additional forces appear in the rail and in the bridge bearings due to track-bridge interaction. Even though the track-bridge interaction is implemented in Eurocode, the methodology of allowed stresses is used to check the additional stress in rails. This methodology sets maximal values for tensile and compressive axial stresses in the rail, however these values do not considerate the configuration of the track and the bridge. The methodology also does not considerate the probability of appearance of particular loads nor the probability of their combined action. This paper presents a process to determine the partial factor for thermal action on a rail at a bridge structure.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník semináře doktorandů katedry ocelových a dřevěných konstrukcí 2020

  • ISBN

    978-80-01-06739-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    54-59

  • Název nakladatele

    České vysoké učení technické v Praze

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    4. 2. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku