Pravděpodobnostní posouzení interakce mostu a koleje
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F20%3A00342208" target="_blank" >RIV/68407700:21110/20:00342208 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Pravděpodobnostní posouzení interakce mostu a koleje
Popis výsledku v původním jazyce
Continuous welded rails (CWR) are currently preferred for bridges supporting tracks. The use of CWR affects concept and design of a bridge. Additional forces appear in the rail and in the bridge bearings due to track-bridge interaction. Even though the track-bridge interaction is implemented in Eurocode, the methodology of allowed stresses is used to check the additional stress in rails. This methodology sets maximal values for tensile and compressive axial stresses in the rail, however these values do not considerate the configuration of the track and the bridge. The methodology also does not considerate the probability of appearance of particular loads nor the probability of their combined action. This paper presents a process to determine the partial factor for thermal action on a rail at a bridge structure.
Název v anglickém jazyce
Probabilistic check of the track-bridge interaction
Popis výsledku anglicky
Continuous welded rails (CWR) are currently preferred for bridges supporting tracks. The use of CWR affects concept and design of a bridge. Additional forces appear in the rail and in the bridge bearings due to track-bridge interaction. Even though the track-bridge interaction is implemented in Eurocode, the methodology of allowed stresses is used to check the additional stress in rails. This methodology sets maximal values for tensile and compressive axial stresses in the rail, however these values do not considerate the configuration of the track and the bridge. The methodology also does not considerate the probability of appearance of particular loads nor the probability of their combined action. This paper presents a process to determine the partial factor for thermal action on a rail at a bridge structure.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20101 - Civil engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník semináře doktorandů katedry ocelových a dřevěných konstrukcí 2020
ISBN
978-80-01-06739-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
54-59
Název nakladatele
České vysoké učení technické v Praze
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
4. 2. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—