Cementobetonový kryt s povrchem z obnaženého kameniva v tunelech Radejčín a Prackovice
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F16%3A00351539" target="_blank" >RIV/68407700:21110/16:00351539 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://obzor.silnicnispolecnost.cz/listuj.php?pdf=./data/2016/06.pdf#page/4" target="_blank" >http://obzor.silnicnispolecnost.cz/listuj.php?pdf=./data/2016/06.pdf#page/4</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Cementobetonový kryt s povrchem z obnaženého kameniva v tunelech Radejčín a Prackovice
Popis výsledku v původním jazyce
Během výstavby dálnice D8 byl společností Dálniční stavby Praha, a.s. v tunelech Prackovice a Radejčín proveden cementobetonový kryt s povrchem z obnaženého kameniva. Použití této úpravy se již osvědčilo v provozu na dálnicích v České republice a z tohoto důvodu byla sdružením realizující stavbu navržena změna projektu. Důvodem pro akceptování změny projektu investorem (ŘSD ČR) byla bezpečnost provozu v tunelech. Cementobetonové kryty s povrchem z obnaženého kameniva se vyznačují lepšími protismykovými vlastnostmi a nižší emisí valivého hluku oproti standardně využívané povrchové úpravě vlečenou jutou, a to zejména v dlouhodobém časovém horizontu užívání vozovky.
Název v anglickém jazyce
Cement concrete pavement with exposed aggregate surface in Radejčín and Prackovice tunnels
Popis výsledku anglicky
During the construction of the D8 motorway, a cement-concrete cover with a surface of exposed aggregate was made by Dálniční stavby Praha, a.s. in the Prackovice and Radejčín tunnels. The use of this treatment has already proven itself in operation on motorways in the Czech Republic and for this reason a change in the design was proposed by the construction association. The reason for the acceptance of the design change by the investor (the Czech Railways) was the safety of traffic in the tunnels. Cement concrete covers with a surface of exposed aggregate are characterised by better anti-skid properties and lower rolling noise emissions compared to the standard dragged jute surface treatment, especially in the long term of road use.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (CESTI)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Silniční obzor
ISSN
0322-7154
e-ISSN
—
Svazek periodika
77
Číslo periodika v rámci svazku
6
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
151-154
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—