Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Cementobetonový kryt s povrchem z obnaženého kameniva v tunelech Radejčín a Prackovice

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F16%3A00351539" target="_blank" >RIV/68407700:21110/16:00351539 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://obzor.silnicnispolecnost.cz/listuj.php?pdf=./data/2016/06.pdf#page/4" target="_blank" >http://obzor.silnicnispolecnost.cz/listuj.php?pdf=./data/2016/06.pdf#page/4</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Cementobetonový kryt s povrchem z obnaženého kameniva v tunelech Radejčín a Prackovice

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Během výstavby dálnice D8 byl společností Dálniční stavby Praha, a.s. v tunelech Prackovice a Radejčín proveden cementobetonový kryt s povrchem z obnaženého kameniva. Použití této úpravy se již osvědčilo v provozu na dálnicích v České republice a z tohoto důvodu byla sdružením realizující stavbu navržena změna projektu. Důvodem pro akceptování změny projektu investorem (ŘSD ČR) byla bezpečnost provozu v tunelech. Cementobetonové kryty s povrchem z obnaženého kameniva se vyznačují lepšími protismykovými vlastnostmi a nižší emisí valivého hluku oproti standardně využívané povrchové úpravě vlečenou jutou, a to zejména v dlouhodobém časovém horizontu užívání vozovky.

  • Název v anglickém jazyce

    Cement concrete pavement with exposed aggregate surface in Radejčín and Prackovice tunnels

  • Popis výsledku anglicky

    During the construction of the D8 motorway, a cement-concrete cover with a surface of exposed aggregate was made by Dálniční stavby Praha, a.s. in the Prackovice and Radejčín tunnels. The use of this treatment has already proven itself in operation on motorways in the Czech Republic and for this reason a change in the design was proposed by the construction association. The reason for the acceptance of the design change by the investor (the Czech Railways) was the safety of traffic in the tunnels. Cement concrete covers with a surface of exposed aggregate are characterised by better anti-skid properties and lower rolling noise emissions compared to the standard dragged jute surface treatment, especially in the long term of road use.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (CESTI)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Silniční obzor

  • ISSN

    0322-7154

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    77

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    151-154

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus