Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Simulace evakuace osob z železničního vozidla při mimořádné události

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F17%3A00313860" target="_blank" >RIV/68407700:21110/17:00313860 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Simulace evakuace osob z železničního vozidla při mimořádné události

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Pro zajištění požadované úrovně bezpečnosti přepravovaných osob je v případě prostředků osobní železniční dopravy kladen zvláštní důraz na požární bezpečnost. V případě mimořádné události je stěžejním požadavkem zajištění bezpečné evakuace osob z vozidla či jeho potenciálně ohrožených částí na místo bezpečné, a to v takovém časovém intervalu, ve kterém je možno zajistit udržitelné podmínky pro unikající osoby. V současné době se jedním z nejvýznamnějších nástrojů požárního inženýrství pro hodnocení pohybu a evakuace osob stává matematické modelování. Přestože je uživateli k dispozici široká nabídka evakuačních modelů, vhodnost aplikace pro konkrétní evakuační scénáře a situace je vždy nutné posoudit s ohledem na základní principy, limitace a zejména validaci zvoleného evakuačního modelu. Článek se zabývá zhodnocením využití evakuačních modelů FDS+Evac a Pathfinder pro simulaci evakuace osob z železničního vozidla. Modelová situace představuje nouzový výstup z dvoupodlažního vloženého vozu vlakové soupravy CityElefant a byla vytvořena na základě dat získaných v rámci velkorozměrového experimentu uskutečněného na ČVUT v Praze, která zároveň slouží jako validační podklad pro výsledky uskutečněných simulací.

  • Název v anglickém jazyce

    Passenger train evacuation simulation in case of emergency

  • Popis výsledku anglicky

    In order to ensure a required level of safety for passengers, a special attention is paid to fire safety in passenger rail transportation. In case of emergency, a safety evacuation of people from a vehicle or from its potentially endangered parts is a crucial requirement, and an adequate evacuation time for passengers and crew has to be provided until tenability criteria are exceeded. Currently in fire safety engineering, one of the main tools for evacuation and people movement evaluation is mathematical modelling. Although a number of mathematical evacuation models have emerged to cater for the needs of this discipline, their application for specific evacuation scenarios and situations must always be evaluated with respect to fundamental principles, limitations, and validation of a particular evacuation model. In this paper, the capabilities of evacuation models FDS+Evac and Pathfinder to simulate a passenger train evacuation are studied. The modelled evacuation situation has been created as an emergency egress from a double-deck rail car called CityElefant based on a laboratory experiment conducted by Czech Technical University in Prague. The experimental data-set acquired in this experiment has also been used as a basis for the validation of the performed evacuation simulations.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Juniorstav 2017, 19. odborná konference doktorského studia

  • ISBN

    978-80-214-5473-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    1-8

  • Název nakladatele

    Vysoké učení technické v Brně, Fakulta stavební

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    BRNO, vut

  • Datum konání akce

    26. 1. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku