Pedestrian load models of footbridges
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F17%3A00317506" target="_blank" >RIV/68407700:21110/17:00317506 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1051/matecconf/201710700009" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1051/matecconf/201710700009</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1051/matecconf/201710700009" target="_blank" >10.1051/matecconf/201710700009</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Pedestrian load models of footbridges
Popis výsledku v původním jazyce
In this paper the pedestrian load models for serviceability verification of footbridges, which are missing in the current European codes, are presented. For simplicity reasons the proposed pedestrian load models are based on stationary pulsating loads instead of moving pulsating loads. It is shown that simplified procedure can be used in verification of the serviceability limit state related to vibration due to pedestrians. Footbridge vibrations don’t cause usually structural problems, but if the vibration behaviour does not satisfy the comfort criteria, changes in the design or damping devices could be considered. The most popular external damping devices are viscous dampers and tuned mass dampers (TMD). The efficiency of TMD is demonstrated on the example of a footbridge prone to vibrations induced by pedestrians.
Název v anglickém jazyce
Pedestrian load models of footbridges
Popis výsledku anglicky
In this paper the pedestrian load models for serviceability verification of footbridges, which are missing in the current European codes, are presented. For simplicity reasons the proposed pedestrian load models are based on stationary pulsating loads instead of moving pulsating loads. It is shown that simplified procedure can be used in verification of the serviceability limit state related to vibration due to pedestrians. Footbridge vibrations don’t cause usually structural problems, but if the vibration behaviour does not satisfy the comfort criteria, changes in the design or damping devices could be considered. The most popular external damping devices are viscous dampers and tuned mass dampers (TMD). The efficiency of TMD is demonstrated on the example of a footbridge prone to vibrations induced by pedestrians.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Dynamics of Civil Engineering and Transport Structures and Wind Engineering – DYN-WIND’2017
ISBN
—
ISSN
2261-236X
e-ISSN
2261-236X
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
—
Název nakladatele
EDP Sciences
Místo vydání
Les Ulis Cedex A
Místo konání akce
Trstená
Datum konání akce
21. 5. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000407745800009