Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pedestrian load models of footbridges

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F17%3A00317506" target="_blank" >RIV/68407700:21110/17:00317506 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1051/matecconf/201710700009" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1051/matecconf/201710700009</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1051/matecconf/201710700009" target="_blank" >10.1051/matecconf/201710700009</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Pedestrian load models of footbridges

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this paper the pedestrian load models for serviceability verification of footbridges, which are missing in the current European codes, are presented. For simplicity reasons the proposed pedestrian load models are based on stationary pulsating loads instead of moving pulsating loads. It is shown that simplified procedure can be used in verification of the serviceability limit state related to vibration due to pedestrians. Footbridge vibrations don’t cause usually structural problems, but if the vibration behaviour does not satisfy the comfort criteria, changes in the design or damping devices could be considered. The most popular external damping devices are viscous dampers and tuned mass dampers (TMD). The efficiency of TMD is demonstrated on the example of a footbridge prone to vibrations induced by pedestrians.

  • Název v anglickém jazyce

    Pedestrian load models of footbridges

  • Popis výsledku anglicky

    In this paper the pedestrian load models for serviceability verification of footbridges, which are missing in the current European codes, are presented. For simplicity reasons the proposed pedestrian load models are based on stationary pulsating loads instead of moving pulsating loads. It is shown that simplified procedure can be used in verification of the serviceability limit state related to vibration due to pedestrians. Footbridge vibrations don’t cause usually structural problems, but if the vibration behaviour does not satisfy the comfort criteria, changes in the design or damping devices could be considered. The most popular external damping devices are viscous dampers and tuned mass dampers (TMD). The efficiency of TMD is demonstrated on the example of a footbridge prone to vibrations induced by pedestrians.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Dynamics of Civil Engineering and Transport Structures and Wind Engineering – DYN-WIND’2017

  • ISBN

  • ISSN

    2261-236X

  • e-ISSN

    2261-236X

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    EDP Sciences

  • Místo vydání

    Les Ulis Cedex A

  • Místo konání akce

    Trstená

  • Datum konání akce

    21. 5. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000407745800009