Metodika pro realizaci kritérií nákladů životního cyklu v průběhu přípravných a realizačních prací
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F17%3A00320517" target="_blank" >RIV/68407700:21110/17:00320517 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Metodika pro realizaci kritérií nákladů životního cyklu v průběhu přípravných a realizačních prací
Popis výsledku v původním jazyce
Metodika je sestavena pro optimalizování návrhu železniční trati s důrazem na návrh výhybek. Výběr hospodárné, efektivní a účelné varianty návrhu výhybky významně ovlivňuje cenu výstavby a tím náklady v celém životním cyklu. Postup s aplikováním metodiky umožní SŽDC posoudit navržené typy výhybek. Optimalizace vychází z nákladů (pořizovacích cen výhybek), nákladů na výstavbu resp. montáž, nákladů na provoz vč. údržby. Zahrnuty jsou i faktory četnosti jízd a náklady na likvidaci. Metodický přístup je založen na technicko - ekonomických disciplínách. S jeho pomocí lze stanovit kritéria pro rozhodování. Výstup obsahuje praktický příklad výpočtu LCC výhybky.
Název v anglickém jazyce
Methodology for the implementation of life cycle cost criteria during preparatory and construction works
Popis výsledku anglicky
The methodology is designed to optimize the design of the railway line with an emphasis on the design of the switches. Choosing a cost effective and efficient variation of crossover design significantly affects the cost of construction and thus costs throughout the entire life cycle. Using the methodology will allow the SŽDC to assess the proposed crossover types. Optimization is based on costs (purchase prices of switches), construction costs, assembly costs, operating costs incl. maintenance. Factors of travel frequency and disposal costs are also included. The methodical approach is based on technical and economic disciplines. It is possible to set the criteria for decision making. The result contains a practical example of the calculation of the LCC switch.
Klasifikace
Druh
N<sub>metC</sub> - Metodiky certifikované oprávněným orgánem
CEP obor
—
OECD FORD obor
20101 - Civil engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (CESTI)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
metodika rozhodování
Číslo předpisu
TE01020168-001/2017
Technické parametry
Ucelený výstup s rozhodovacími kritérii a optimalizačními procesy.
Ekonomické parametry
Optimalizace nákladů v řádu 100 tis. Kč.
Označení certifikačního orgánu
Správa železniční dopravní cesty, státní organizace
Datum certifikace
—
Způsoby využití výsledku
C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů