Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Metodika pro realizaci kritérií nákladů životního cyklu v průběhu přípravných a realizačních prací

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F17%3A00320517" target="_blank" >RIV/68407700:21110/17:00320517 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Metodika pro realizaci kritérií nákladů životního cyklu v průběhu přípravných a realizačních prací

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Metodika je sestavena pro optimalizování návrhu železniční trati s důrazem na návrh výhybek. Výběr hospodárné, efektivní a účelné varianty návrhu výhybky významně ovlivňuje cenu výstavby a tím náklady v celém životním cyklu. Postup s aplikováním metodiky umožní SŽDC posoudit navržené typy výhybek. Optimalizace vychází z nákladů (pořizovacích cen výhybek), nákladů na výstavbu resp. montáž, nákladů na provoz vč. údržby. Zahrnuty jsou i faktory četnosti jízd a náklady na likvidaci. Metodický přístup je založen na technicko - ekonomických disciplínách. S jeho pomocí lze stanovit kritéria pro rozhodování. Výstup obsahuje praktický příklad výpočtu LCC výhybky.

  • Název v anglickém jazyce

    Methodology for the implementation of life cycle cost criteria during preparatory and construction works

  • Popis výsledku anglicky

    The methodology is designed to optimize the design of the railway line with an emphasis on the design of the switches. Choosing a cost effective and efficient variation of crossover design significantly affects the cost of construction and thus costs throughout the entire life cycle. Using the methodology will allow the SŽDC to assess the proposed crossover types. Optimization is based on costs (purchase prices of switches), construction costs, assembly costs, operating costs incl. maintenance. Factors of travel frequency and disposal costs are also included. The methodical approach is based on technical and economic disciplines. It is possible to set the criteria for decision making. The result contains a practical example of the calculation of the LCC switch.

Klasifikace

  • Druh

    N<sub>metC</sub> - Metodiky certifikované oprávněným orgánem

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (CESTI)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    metodika rozhodování

  • Číslo předpisu

    TE01020168-001/2017

  • Technické parametry

    Ucelený výstup s rozhodovacími kritérii a optimalizačními procesy.

  • Ekonomické parametry

    Optimalizace nákladů v řádu 100 tis. Kč.

  • Označení certifikačního orgánu

    Správa železniční dopravní cesty, státní organizace

  • Datum certifikace

  • Způsoby využití výsledku

    C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů