ASFALTOVÉ SMĚSI DISIPUJÍCÍ ENERGII – SROVNÁNÍ KONVEČNÍCH ASFALTOVÝCH POJIV A SMĚSÍ
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F17%3A00322242" target="_blank" >RIV/68407700:21110/17:00322242 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
ASFALTOVÉ SMĚSI DISIPUJÍCÍ ENERGII – SROVNÁNÍ KONVEČNÍCH ASFALTOVÝCH POJIV A SMĚSÍ
Popis výsledku v původním jazyce
Snaha navrhovat ekonomicky efektivní a vysoce kvalitní vozovky vede k potřebě inovace materiálů pro stavbu pozemních komunikací. Jednou z možností je inovace samotných postupů, které se používají k analýze mechanických a fyzikálních vlastností materiálů. Tento článek popisuje výsledky probíhajícího projektu s názvem "Disipující asfaltové směsi", který prezentuje laboratorně naměřené výsledky konvenčně vyráběných asfaltových směsí. Odolnost asfaltových směsí vůči tvorbě trvalých deformaci byla hodnocena zkouškou pojíždění kolem a jednoosou smykovou zkouškou. Pro analýzu únavových parametrů asfaltových směsí byl použit test čtyřbodového ohybu. Článek sumarizuje principy používané při vývoji nových typů asfaltových směsí, které při zatížení dopravou lépe disipují energii. Hlavním cílem výzkumného projektu je navrhnout nové asfaltové směsi, které in situ odolávají vzniku trvalých deformací. Hlavní část projektu se tedy zaměřuje na analýzu lineárního viskoelastického chování v souvislosti s tvorbou trvalých deformací asfaltových vrstev.
Název v anglickém jazyce
ASPHALT MIXTURES THAT DISIPATETES ENERGY – COMPARISON OF CONVENTIONAL ASPHALT BINDERS AND MIXTURES
Popis výsledku anglicky
The effort to design cost-effective and high-quality pavements has led to the need for innovation in the design of road construction materials. One such innovation concerns the procedures that are used to analyze the mechanical and physical properties of these materials. This paper describes the results of an ongoing project entitled `Asphalt Mixtures Dissipating Energy’, presenting the laboratory measured results of conventionally produced asphalt mixtures. The susceptibility of asphalt mixtures to permanent deformation was evaluated by Hamburg Wheel Tracking Test and Uniaxial Shear Test. A Four Point Bending Beam test was used to analyze the fatigue resistance of asphalt mixtures. The paper summarizes the principles used to develop new types of asphalt mixtures that, when loaded by traffic, better dissipate energy. The main objective of the research project is to develop new asphalt mixtures that, in-situ, prevent occurrence of rutting on the pavement. Thus, the core part of the project focuses on the analysis of linear viscoelastic behavior related to pavement permanent deformation.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/FV10526" target="_blank" >FV10526: Disipující asfaltové směsi</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Asfaltové vozovky 2017
ISBN
978-80-906809-0-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
—
Název nakladatele
Sdružení pro výstavbu silnic
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
České Budějovice
Datum konání akce
28. 11. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—