Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Social Media Big Data Based Transport Infrastructure Design

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F18%3A00304984" target="_blank" >RIV/68407700:21110/18:00304984 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.3923/jeasci.2018.529.532" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.3923/jeasci.2018.529.532</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3923/jeasci.2018.529.532" target="_blank" >10.3923/jeasci.2018.529.532</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Social Media Big Data Based Transport Infrastructure Design

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Practical solutions to the problem of developing a transport infrastructure brings a lot of analysis before the proposal of the transport infrastructure. Initial analysis should cover it from what places and what ways is moving segmented group of people, the future user's infrastructure. Currently, the monitoring of displacement of the population using census and traffic surveys results. This study describes method how to use new data sources for transport infrastructure planning. The first one is using of geolocation data from social networks for transport infrastructure planning and compare it with the current transport infrastructure planning. The second data source is open data from municipalities. This data sources could be combined together. There are many advantages and disadvantages and this study discussed both pros and cons. Benefits include low costs of data from social network, data are continuously accessible and could be reached in real time. The disadvantages include small data population covering most users are from cities, coverage of villages is worst.

  • Název v anglickém jazyce

    Social Media Big Data Based Transport Infrastructure Design

  • Popis výsledku anglicky

    Practical solutions to the problem of developing a transport infrastructure brings a lot of analysis before the proposal of the transport infrastructure. Initial analysis should cover it from what places and what ways is moving segmented group of people, the future user's infrastructure. Currently, the monitoring of displacement of the population using census and traffic surveys results. This study describes method how to use new data sources for transport infrastructure planning. The first one is using of geolocation data from social networks for transport infrastructure planning and compare it with the current transport infrastructure planning. The second data source is open data from municipalities. This data sources could be combined together. There are many advantages and disadvantages and this study discussed both pros and cons. Benefits include low costs of data from social network, data are continuously accessible and could be reached in real time. The disadvantages include small data population covering most users are from cities, coverage of villages is worst.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Engineering and Applied Sciences

  • ISSN

    1816-949X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    PK - Pákistánská islámská republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    529-532

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85043486660