Analýza nákladů a přínosů budování cyklistické infrastruktury: Plzeň
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F06%3AE_422" target="_blank" >RIV/68407700:21260/06:E_422 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216208:11690/06:#E_422
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Cost-benefit analysis of cycling infrastructure: a case study of Pilsen.
Popis výsledku v původním jazyce
The paper analyses impacts of improved cycling infrastructure on demand for this means of transport. We use a stated preferences design for the elicitation of willingness to use the bicycle in the event of various improvements to the cycling environmentin the city (in strict and tolerant level). In the CBA applied to the planned cycling infrastructure network in Pilsen we include the following benefits: i) improvements in health by regular physical activity of new cyclists (quantification of impacts isbased on costs of illness); ii) changes in number and severity of accidents (based on accident costs); iii) changes in atmospheric pollution (using the ExternE data). When the demand change is calculated according to the strict level, the social benefits do not cover social costs of building the new cycling infrastructure.
Název v anglickém jazyce
Cost-benefit analysis of cycling infrastructure: a case study of Pilsen.
Popis výsledku anglicky
The paper analyses impacts of improved cycling infrastructure on demand for this means of transport. We use a stated preferences design for the elicitation of willingness to use the bicycle in the event of various improvements to the cycling environmentin the city (in strict and tolerant level). In the CBA applied to the planned cycling infrastructure network in Pilsen we include the following benefits: i) improvements in health by regular physical activity of new cyclists (quantification of impacts isbased on costs of illness); ii) changes in number and severity of accidents (based on accident costs); iii) changes in atmospheric pollution (using the ExternE data). When the demand change is calculated according to the strict level, the social benefits do not cover social costs of building the new cycling infrastructure.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1F43E%2F045%2F210" target="_blank" >1F43E/045/210: Analýza potřeb budování cyklistické infrastruktury v ČR</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Dell´Orco, M., Sassanelli, D. (eds.), Proceedings of the EWGT2006 Joint Conferences, September 27 to 29, 2006, Technical University of Bari
ISBN
88-901798-2-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
397-404
Název nakladatele
Technical University of Bari
Místo vydání
Bari, Italy
Místo konání akce
Bari, Italy
Datum konání akce
1. 1. 2006
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—