Odhad změny poptávky po cyklistické dopravě a její využití v analýze nákladů a přínosů: případová studie cyklistické infrastruktury v Plzni
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F06%3AE_421" target="_blank" >RIV/68407700:21260/06:E_421 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216208:11690/06:#E_421
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
An estimate of change in cycling demand and its use in cost-benefit analysis: a case study of the cycling network in Pilsen.
Popis výsledku v původním jazyce
The paper analyses impacts of improved cycling infrastructure on demand for this means of transport. We use a stated preferences design for the elicitation of willingness to use the bicycle in the event of various improvements to the cycling environmentin the city (in two levels). The CBA results are calculated for the following demand change regarding cycling as a means of transport: (1) increase in the number of cyclists commuting and (2) increase in the number of kilometres ridden by bicycle. In theCBA applied to the planned cycling infrastructure network in Pilsen we include the following benefits: i) improvements in health by regular physical activity of new cyclists (quantification of impacts is based on costs of illness); ii) changes in numberand severity of accidents (based on accident costs); iii) changes in atmospheric pollution (using the ExternE methodology for impact quantification).
Název v anglickém jazyce
An estimate of change in cycling demand and its use in cost-benefit analysis: a case study of the cycling network in Pilsen.
Popis výsledku anglicky
The paper analyses impacts of improved cycling infrastructure on demand for this means of transport. We use a stated preferences design for the elicitation of willingness to use the bicycle in the event of various improvements to the cycling environmentin the city (in two levels). The CBA results are calculated for the following demand change regarding cycling as a means of transport: (1) increase in the number of cyclists commuting and (2) increase in the number of kilometres ridden by bicycle. In theCBA applied to the planned cycling infrastructure network in Pilsen we include the following benefits: i) improvements in health by regular physical activity of new cyclists (quantification of impacts is based on costs of illness); ii) changes in numberand severity of accidents (based on accident costs); iii) changes in atmospheric pollution (using the ExternE methodology for impact quantification).
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1F43E%2F045%2F210" target="_blank" >1F43E/045/210: Analýza potřeb budování cyklistické infrastruktury v ČR</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 3rd international symposium, Stuttgart
ISBN
3-89301-087-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
1
Strana od-do
57-58
Název nakladatele
FOVUS
Místo vydání
Stuttgart
Místo konání akce
Stuttgart, Germany
Datum konání akce
1. 1. 2006
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—