Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Fire test of frp members applied for the renovation of a steel railway bridge Badania pożarowe elementów z kompozytów frp przewidzianych do wykorzystania w ramach remontu wiaduktu kolejowego o konstrukcji stalowej

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F18%3A00321302" target="_blank" >RIV/68407700:21110/18:00321302 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.7409/rabdim.018.002" target="_blank" >https://doi.org/10.7409/rabdim.018.002</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.7409/rabdim.018.002" target="_blank" >10.7409/rabdim.018.002</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Fire test of frp members applied for the renovation of a steel railway bridge Badania pożarowe elementów z kompozytów frp przewidzianych do wykorzystania w ramach remontu wiaduktu kolejowego o konstrukcji stalowej

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper outlines the on-site fire tests of FRP (fibre-reinforced polymer) products applied to a steel railway bridge. The bridge consisting of two main steel girders with a span of 9.9 m, and with timber sleepers was mounted with four different FRP floor panels on sleepers, consoles and railing systems. The FRP products differed in shape, and reaction-to-fire class. The results of the fire tests showed that only grate elements or grids with one or both coated surfaces could be accepted. Ribbed elements with the ribs oriented perpendicular to the axis of the sleepers might contribute to the progressive spread of fire to other sleepers. That is why these elements are not permitted for floors on sleepers. The shape of elements for railing construction is not limited from the viewpoint of fire safety. Good behaviour after fire can be achieved even with the profiles of reaction-to-fire class C, so it is not necessary to use fire-resistant gratings with phenol resin. The present paper concludes that FRP equipment has proved to be a suitable, durable and technically well-grounded replacement for standard steel materials for renovation of railway bridges.

  • Název v anglickém jazyce

    Fire test of frp members applied for the renovation of a steel railway bridge Badania pożarowe elementów z kompozytów frp przewidzianych do wykorzystania w ramach remontu wiaduktu kolejowego o konstrukcji stalowej

  • Popis výsledku anglicky

    The paper outlines the on-site fire tests of FRP (fibre-reinforced polymer) products applied to a steel railway bridge. The bridge consisting of two main steel girders with a span of 9.9 m, and with timber sleepers was mounted with four different FRP floor panels on sleepers, consoles and railing systems. The FRP products differed in shape, and reaction-to-fire class. The results of the fire tests showed that only grate elements or grids with one or both coated surfaces could be accepted. Ribbed elements with the ribs oriented perpendicular to the axis of the sleepers might contribute to the progressive spread of fire to other sleepers. That is why these elements are not permitted for floors on sleepers. The shape of elements for railing construction is not limited from the viewpoint of fire safety. Good behaviour after fire can be achieved even with the profiles of reaction-to-fire class C, so it is not necessary to use fire-resistant gratings with phenol resin. The present paper concludes that FRP equipment has proved to be a suitable, durable and technically well-grounded replacement for standard steel materials for renovation of railway bridges.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (CESTI)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Roads and Bridges - Drogi i Mosty

  • ISSN

    1643-1618

  • e-ISSN

    2449-769X

  • Svazek periodika

    17

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    23-38

  • Kód UT WoS článku

    000430458000002

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85045951123