Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Využití alternativních hydraulických pojiv při recyklaci za studena – zkušenosti z laboratorních měření a z realizace zkušebního úseku

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F18%3A00322053" target="_blank" >RIV/68407700:21110/18:00322053 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Využití alternativních hydraulických pojiv při recyklaci za studena – zkušenosti z laboratorních měření a z realizace zkušebního úseku

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Postupný vývoj technologií recyklace asfaltových vozovek probíhá už více jak 40 let. Recyklace za studena, obzvlášť pokud je prováděna technologií in-situ, je efektivním způsobem rekonstrukce vozovek zejména u extravilánových komunikací s nízkým nebo středním dopravním zatížením. Může být použita buď za účelem náhrady nestmelených vrstev stmelenými vrstvami vyšší kvality nebo pro celkové zvýšení únosnosti a trvanlivosti konstrukce vozovky. Při recyklaci za studena dochází zpravidla k vyfrézování starých asfaltových vrstev a podkladní hydraulicky stmelené či nestmelené vrstvy najednou. Takto získaný materiál promíchaný s přidávaným asfaltovým pojivem nebo cementem (často obojím) pak tvoří novou konstrukční vrstvu vozovky. Cílem výzkumu, který je kontinuálně prováděn na ČVUT v Praze více jak 7 let, bylo prověřit a případně dále vyvinout alternativní hydraulická pojiva, ve kterých by byl tradiční cement nahrazen odpadními materiály nebo vedlejšími produkty. Tato alternativní hydraulická nebo alkalicky aktivovaná pojiva jsou založena na obsaženém popelu a popílku, vysokopecní strusce, nebo recyklovaném betonu specifické zrnitosti (< 2 mm). V rámci tohoto článku jsou shrnuty výsledky z laboratorních měření, a to jak tradičních empirických zkoušek, tak i více sofistikovaných funkčních zkoušek. Kromě toho jsou tyto laboratorní výsledky doplněny i zkušenostmi ze zkušebního úseku, kde byl použit aktivovaný fluidní popílek jako substituent při recyklaci za studena.

  • Název v anglickém jazyce

    Utilization of alternative hydraulic binders in cold recycling – experience from laboratory testing and a realized trial section

  • Popis výsledku anglicky

    Recycling of asphalt pavements is a technical approach which is used and continuously developed in road construction and rehabilitation for more than 40 years. Cold recycling, especially if done in-situ, is an effective solution for rehabilitating mainly rural roads of medium to low traffic intensities. It can be used either for turning unbound layers to bound structural layers with improved performance or to overall improve bearing capacity and durability of the pavement structure. During cold recycling usually old asphalt layers together with cement bound base layers or granular base materials are milled and mixed with bituminous binders or cement (or often even both) to form a new structural layer. In the research done by the Czech Technical University in Prague continuously for more than 7 years the attention has been paid to evaluate and develop alternative hydraulic binders where waste materials or by-products can be used and usually the traditional cement can be replaced. These alternative hydraulic or alkali activated binders are based on fly ash, blast furnace slag or selected particle ranges of recyclable concrete (< 2mm). Findings from experimental studies including traditional empirical as well as more advanced performancebased tests are summarized in this paper. Further, experience from a trial section where activated fly-ash from fluidized bed was used as substitute in cold recycled mixture will be shortly discussed as well.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (CESTI)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Pozemní komunikace 2018

  • ISBN

    978-80-01-06427-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    České vysoké učení technické v Praze

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    21. 6. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku