Prediction of reinforcement corrosion due to chloride ingress and its effects on serviceability
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F18%3A00322519" target="_blank" >RIV/68407700:21110/18:00322519 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/28399269:_____/18:N0000008
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.engstruct.2018.08.006" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.engstruct.2018.08.006</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.engstruct.2018.08.006" target="_blank" >10.1016/j.engstruct.2018.08.006</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Prediction of reinforcement corrosion due to chloride ingress and its effects on serviceability
Popis výsledku v původním jazyce
Concrete is the most common man-made material in today’s world. Embedded steel reinforcement may corrode due to chloride presence from de-icing salts or salt water, having impact on structural serviceability and life design. The paper presents a chemo-mechanical model covering initiation and propagation periods of chloride steel corrosion, taking into account concrete mix design, supplementary cementitious materials, concrete cover, crack width and environmental conditions. First, a short-term fracture-plastic constitutive model predicts cracking prior to the chloride ingress. Second, 1D model of chloride ingress yields the time of concrete cracking, spalling and the effective steel area. Third, mechanical analysis assesses the load-bearing capacity of a structure in dependence on the state of reinforcement corrosion. Validation includes two load-bearing structures loaded by chlorides; a concrete strut of a prestressed bridge in Prague, Czech Republic and Nougawa bridge, Japan.
Název v anglickém jazyce
Prediction of reinforcement corrosion due to chloride ingress and its effects on serviceability
Popis výsledku anglicky
Concrete is the most common man-made material in today’s world. Embedded steel reinforcement may corrode due to chloride presence from de-icing salts or salt water, having impact on structural serviceability and life design. The paper presents a chemo-mechanical model covering initiation and propagation periods of chloride steel corrosion, taking into account concrete mix design, supplementary cementitious materials, concrete cover, crack width and environmental conditions. First, a short-term fracture-plastic constitutive model predicts cracking prior to the chloride ingress. Second, 1D model of chloride ingress yields the time of concrete cracking, spalling and the effective steel area. Third, mechanical analysis assesses the load-bearing capacity of a structure in dependence on the state of reinforcement corrosion. Validation includes two load-bearing structures loaded by chlorides; a concrete strut of a prestressed bridge in Prague, Czech Republic and Nougawa bridge, Japan.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
20101 - Civil engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TA04031458" target="_blank" >TA04031458: Software pro predikci a modelování životnosti a bezpečnosti dopravních konstrukcí</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Engineering Structures
ISSN
0141-0296
e-ISSN
1873-7323
Svazek periodika
174
Číslo periodika v rámci svazku
11
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
768-777
Kód UT WoS článku
000449126700057
EID výsledku v databázi Scopus
—