Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Nelineární analýza prefabrikovaného dílce pro pojezdové plochy letišť

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F18%3A00325331" target="_blank" >RIV/68407700:21110/18:00325331 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Nelineární analýza prefabrikovaného dílce pro pojezdové plochy letišť

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek se zabývá optimalizací materiálového řešení prefabrikovaného betonového dílce inovativního systému pro pojezdové plochy letišť, na jehož vývoji se podílí Fakulta stavební ČVUT v Praze. Cíl optimalizace sledovaného prvku spočívá v návrhu takového vyztužení, při kterém bude prvek schopen splnit požadavky na šířku trhlin, omezení tahového napětí ve výztuži a tlakového napětí v betonu. Zvolená kritéria se sledovala na trojrozměrném modelu prefabrikovaného dílce, který byl podroben nelineární numerické simulaci pomocí Nephton-Raphsonovy metody a metody konečných prvků. Dílec byl vystaven zatížení od hlavního podvozku letounu Airbus A380-800F ve dvou polohách podepření, které lze očekávat u skutečné konstrukce. Výstupem práce je přesné stanovení množství výztuže v prefabrikátu a jeho konstrukční a materiálové řešení.

  • Název v anglickém jazyce

    Non-Linear Analysis of Precast Concrete Element for Airport Pavement

  • Popis výsledku anglicky

    The paper focuses on structural design of a precast concrete element used for an innovative precast concrete pavement system for airports which is being developed within an ongoing project at Faculty of Civil Engineering CTU in Prague. The object of the structural design consists in designing reinforcement for the selected element with respect to crack width, tensile stress limitation in reinforcement and compressive stress limitation in concrete. The amount of reinforcement is highly affected by both applied load and the presence of imperfection in pavement bedding. In order to examine the behavior of the element subject to the load from Airbus A380-800F, a three-dimensional model was created and analyzed by using Newton-Raphson's method and FEM. The data obtained from the numerical simulation served for the optimization of the element reinforcement.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TH02010375" target="_blank" >TH02010375: Vývoj prefabrikovaných dílců určených pro výstavbu montovaných letištních drah</a><br>

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    25. betonářské dny

  • ISBN

    978-80-906759-6-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    ČBS - Česká betonářská společnost ČSSI

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    20. 11. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku