Nelineární analýza prefabrikovaného dílce pro pojezdové plochy letišť
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F18%3A00325331" target="_blank" >RIV/68407700:21110/18:00325331 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Nelineární analýza prefabrikovaného dílce pro pojezdové plochy letišť
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se zabývá optimalizací materiálového řešení prefabrikovaného betonového dílce inovativního systému pro pojezdové plochy letišť, na jehož vývoji se podílí Fakulta stavební ČVUT v Praze. Cíl optimalizace sledovaného prvku spočívá v návrhu takového vyztužení, při kterém bude prvek schopen splnit požadavky na šířku trhlin, omezení tahového napětí ve výztuži a tlakového napětí v betonu. Zvolená kritéria se sledovala na trojrozměrném modelu prefabrikovaného dílce, který byl podroben nelineární numerické simulaci pomocí Nephton-Raphsonovy metody a metody konečných prvků. Dílec byl vystaven zatížení od hlavního podvozku letounu Airbus A380-800F ve dvou polohách podepření, které lze očekávat u skutečné konstrukce. Výstupem práce je přesné stanovení množství výztuže v prefabrikátu a jeho konstrukční a materiálové řešení.
Název v anglickém jazyce
Non-Linear Analysis of Precast Concrete Element for Airport Pavement
Popis výsledku anglicky
The paper focuses on structural design of a precast concrete element used for an innovative precast concrete pavement system for airports which is being developed within an ongoing project at Faculty of Civil Engineering CTU in Prague. The object of the structural design consists in designing reinforcement for the selected element with respect to crack width, tensile stress limitation in reinforcement and compressive stress limitation in concrete. The amount of reinforcement is highly affected by both applied load and the presence of imperfection in pavement bedding. In order to examine the behavior of the element subject to the load from Airbus A380-800F, a three-dimensional model was created and analyzed by using Newton-Raphson's method and FEM. The data obtained from the numerical simulation served for the optimization of the element reinforcement.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TH02010375" target="_blank" >TH02010375: Vývoj prefabrikovaných dílců určených pro výstavbu montovaných letištních drah</a><br>
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
25. betonářské dny
ISBN
978-80-906759-6-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
—
Název nakladatele
ČBS - Česká betonářská společnost ČSSI
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
20. 11. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—