Non-Linear Analysis of Precast Concrete Element for Airport Pavement
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F19%3A00332115" target="_blank" >RIV/68407700:21110/19:00332115 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://hdl.handle.net/10467/84525" target="_blank" >http://hdl.handle.net/10467/84525</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/SSP.292.153" target="_blank" >10.4028/www.scientific.net/SSP.292.153</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Non-Linear Analysis of Precast Concrete Element for Airport Pavement
Popis výsledku v původním jazyce
The paper focuses on structural design of a precast concrete element used for an innovative precast concrete pavement system for airports which is being developed within an ongoing project at Faculty of Civil Engineering CTU in Prague. The object of the structural design consists in designing reinforcement for the selected element with respect to crack width, tensile stress limitation in reinforcement and compressive stress limitation in concrete. The amount of reinforcement is highly affected by both applied load and the presence of imperfection in pavement bedding. In order to examine the behavior of the element subject to the load from Airbus A380-800F, a three-dimensional model was created and analyzed by using Newton-Raphson's method and FEM. The data obtained from the numerical simulation served for the optimization of the element reinforcement.
Název v anglickém jazyce
Non-Linear Analysis of Precast Concrete Element for Airport Pavement
Popis výsledku anglicky
The paper focuses on structural design of a precast concrete element used for an innovative precast concrete pavement system for airports which is being developed within an ongoing project at Faculty of Civil Engineering CTU in Prague. The object of the structural design consists in designing reinforcement for the selected element with respect to crack width, tensile stress limitation in reinforcement and compressive stress limitation in concrete. The amount of reinforcement is highly affected by both applied load and the presence of imperfection in pavement bedding. In order to examine the behavior of the element subject to the load from Airbus A380-800F, a three-dimensional model was created and analyzed by using Newton-Raphson's method and FEM. The data obtained from the numerical simulation served for the optimization of the element reinforcement.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TH02010375" target="_blank" >TH02010375: Vývoj prefabrikovaných dílců určených pro výstavbu montovaných letištních drah</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
25th Concrete Days 2018
ISBN
978-3-0357-1459-3
ISSN
—
e-ISSN
1662-9779
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
153-158
Název nakladatele
Trans Tech Publications
Místo vydání
Curich
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
21. 11. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—