Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Non-Linear Analysis of Precast Concrete Element for Airport Pavement

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F19%3A00332115" target="_blank" >RIV/68407700:21110/19:00332115 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://hdl.handle.net/10467/84525" target="_blank" >http://hdl.handle.net/10467/84525</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/SSP.292.153" target="_blank" >10.4028/www.scientific.net/SSP.292.153</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Non-Linear Analysis of Precast Concrete Element for Airport Pavement

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper focuses on structural design of a precast concrete element used for an innovative precast concrete pavement system for airports which is being developed within an ongoing project at Faculty of Civil Engineering CTU in Prague. The object of the structural design consists in designing reinforcement for the selected element with respect to crack width, tensile stress limitation in reinforcement and compressive stress limitation in concrete. The amount of reinforcement is highly affected by both applied load and the presence of imperfection in pavement bedding. In order to examine the behavior of the element subject to the load from Airbus A380-800F, a three-dimensional model was created and analyzed by using Newton-Raphson's method and FEM. The data obtained from the numerical simulation served for the optimization of the element reinforcement.

  • Název v anglickém jazyce

    Non-Linear Analysis of Precast Concrete Element for Airport Pavement

  • Popis výsledku anglicky

    The paper focuses on structural design of a precast concrete element used for an innovative precast concrete pavement system for airports which is being developed within an ongoing project at Faculty of Civil Engineering CTU in Prague. The object of the structural design consists in designing reinforcement for the selected element with respect to crack width, tensile stress limitation in reinforcement and compressive stress limitation in concrete. The amount of reinforcement is highly affected by both applied load and the presence of imperfection in pavement bedding. In order to examine the behavior of the element subject to the load from Airbus A380-800F, a three-dimensional model was created and analyzed by using Newton-Raphson's method and FEM. The data obtained from the numerical simulation served for the optimization of the element reinforcement.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TH02010375" target="_blank" >TH02010375: Vývoj prefabrikovaných dílců určených pro výstavbu montovaných letištních drah</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    25th Concrete Days 2018

  • ISBN

    978-3-0357-1459-3

  • ISSN

  • e-ISSN

    1662-9779

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    153-158

  • Název nakladatele

    Trans Tech Publications

  • Místo vydání

    Curich

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    21. 11. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku