Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Posuzování ocelových železničních mostů na účinky větru a dopravy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F18%3A00325413" target="_blank" >RIV/68407700:21110/18:00325413 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/68407700:21610/18:00325413

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Posuzování ocelových železničních mostů na účinky větru a dopravy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek se zabývá zpřesněním hodnot součinitelů zatížení větrem pro vybrané reprezentativní typy ocelových mostů z různého stáří, ověřením vlivu turbulence větru a jeho zvýšením s klesající výškou mostu nad terénem. Dále je navržena metoda statistické analýzy, která vychází ze skutečných dat z meteorologických stanic, tj. rychlostí větru, délky a četnosti větrných bouří a z dat dopravního ruchu, tj. intenzity osobní a nákladní dopravy v železniční síti České republiky. Hlavními výstupy výzkumného projektu jsou korekční součinitele charakteristických hodnot zatížení větrem a součinitele kombinovaného účinku větru a dopravy v důležitých návrhových situacích. Navrhovaný postup je v souladu s metodikou SŽDC a dokumentů UIC.

  • Název v anglickém jazyce

    The Wind Load on Steel Railway Bridges

  • Popis výsledku anglicky

    The paper describes the final results of the project focused on the assessment of the existing railway bridges with respect to the wind load, acceleration and braking forces. The outcomes of the project are based on extensive wind tunnel testing. Detailed probabilistic and reliability study is presented in the paper using the wind tunnel data, real railway traffic and wind speed data for a given location. The main result is a set of reduction factors for wind forces acting on specific railway bridge types and rail vehicles.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/DG18P02OVV033" target="_blank" >DG18P02OVV033: Metody pro zajištění udržitelnosti ocelových mostních konstrukcí industriálního kulturního dědictví</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Časopis Stavebnictví

  • ISSN

    1802-2030

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2018

  • Číslo periodika v rámci svazku

    10/18

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    58-64

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus