Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Zatížení ocelových železničních mostů větrem

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F18%3A00327083" target="_blank" >RIV/68407700:21110/18:00327083 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/68407700:21610/18:00327083 RIV/68407700:21110/18:00324219

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Zatížení ocelových železničních mostů větrem

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V současné době byly provedeny přepočty zatížitelnosti a přechodnosti několika významných historických ocelových železničních mostů, např. Červená, Prostřední Žleb, Hracholusky. U všech těchto zmíněných mostů a u mnoha dalších historických konstrukcí se vyskytly při přepočtu problémy s návrhovou hodnotou zatížení větrem a hodnotou brzdných a rozjezdových sil, které výrazně snižovaly zatížitelnost, i když reálné problémy nebyly u některých případů za více než 100 let zaznamenány. Dalším významným problémem je také kombinace zatížení větrem a dopravou, a to především v mezním stavu překlopení. V rámci snahy zachovat tyto mosty, ať již ze strany investora (SŽDC) nebo v rámci udržení těchto mostů jako památek národního kulturního dědictví, byla provedena měření a vypracována metodika pro přesnější stanovení zatížení větrem na konstrukce a jejich kombinace s účinky zatížení dopravou.

  • Název v anglickém jazyce

    THE WIND LOAD ON STEEL RAILWAY BRIDGES

  • Popis výsledku anglicky

    The paper describes the final results of the project focused on the assessment of the existing railway bridges with respect to the wind load, acceleration and braking forces. The outcomes of the project are based on extensive wind tunnel testing. Detailed probabilistic and reliability study is presented in the paper using the wind tunnel data, real railway traffic and wind speed data for a given location. The main result is a set of reduction factors for wind forces acting on specific railway bridge types and rail vehicles.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (CESTI)</a><br>

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    MOSTY 2018

  • ISBN

    978-80-86604-74-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    148-153

  • Název nakladatele

    Sekurkon

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    26. 4. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku