Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Aplikace inovativní protihlukové clony na tramvajové trati v Praze - Hloubětíně

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F18%3A00327963" target="_blank" >RIV/68407700:21110/18:00327963 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://dzzp.cdv.cz/" target="_blank" >https://dzzp.cdv.cz/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Aplikace inovativní protihlukové clony na tramvajové trati v Praze - Hloubětíně

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zabývá výstavbou a ověřovacím provozem inovativního protihlukového opatření pro kolejovou dopravu, tzv. Městské protihlukové clony, a zřízením zkušebního úseku na tramvajové trati u nově vznikající zástavby v Praze - Hloubětíně v roce 2018. Městská protihluková clona je nový akustický prvek, který vznikl ve spolupráci univerzity - ČVUT v Praze, Fakulty stavební a průmyslového partnera - firmy Montstav CZ s.r.o. Clona se vyznačuje jednak velmi malými rozměry, kdy výška je jen cca 0,3 m nad úrovní temene kolejnice, a jednak specifickým materiálovým řešením využívajícím pojený gumový recyklát, který je získaný z vyřazených pneumatik. Celkové řešení prvku Městské protihlukové clony již prošlo rešeršním řízením a jako vynálezu mu byl Úřadem průmyslového vlastnictví v roce 2017 udělen patent. Prvek slouží k útlumu hluku od kolejové dopravy vznikajícího na kontaktu kolo - kolejnice. Podle měření provedených na prvním zkušebním úseku dosahuje útlum u tramvajových tratí (v závislosti na konkrétním typu tramvají) hodnot v rozmezí 3 - 5 dB. Článek se zabývá omezujícími podmínkami pro umístění a provedení Městské protihlukové clony. Dále je zde popsána samotná výstavba, její okolnosti i její technologie, a to na souvislém zkušebním úseku zřízeném během opravy tramvajové trati v úseku Nový Hloubětín - Vozovna Hloubětín.

  • Název v anglickém jazyce

    Application of the innovative noise barrier within the Prague - Hloubetin tramway track section

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with the construction and the verification operation of the innovative noise protection measures for the rail traffic, so called Urban noise barrier, and the construction of the trial section on the tramway track near the new housing development in Prague - Hloubětín in 2018. The urban noise barrier is a new acoustic element that was created in CTU in Prague, Faculty of Civil Engineering in cooperation with Montstav CZ s.r.o. - the business partner. The barrier is significant for its small dimensions - its height is only about 0.3 m above the running table, as well as for its specific material solution. Used material is based on cemented recycled rubber yielded from eliminated tyres. The whole concept of the Urban noise barrier element has already passed the state of the art search and for its invention it was granted a patent by the Industrial Property Office. The barrier's purpose is the attenuation of the rail traffic noise coming from the wheel - rail contact. According to the measurements on the first trail section (Prague - Braník) the attenuation of the tram traffic noise (depending on the particular type of tram) reaches to 3 - 5 dB. The article is concerned with the restrictive conditions of the implementation of the Urban noise barrier. Furthermore there is described the whole construction, as well as its circumstances and its technology, all of it on the continuous trial section established within the reconstruction of the tramway track Nový Hloubětín - Vozovna Hloubětín.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/UH0377" target="_blank" >UH0377: Koncepty Fakulty Stavební ČVUT pro Prahu 2017</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Doprava, zdraví a životní prostředí

  • ISBN

    978-80-88074-62-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    73-81

  • Název nakladatele

    CDV - Centrum dopravního výzkumu

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    19. 11. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku