Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Numerical Simulation of Precast Concrete Panel for Airfield Pavement

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F18%3A00327994" target="_blank" >RIV/68407700:21110/18:00327994 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Numerical Simulation of Precast Concrete Panel for Airfield Pavement

  • Popis výsledku v původním jazyce

    While the use of cast-in-place concrete for an airfield and highway pavement overlay is very common, the application of precast concrete elements is very limited because of two main reasons - high production costs and complex structural behaviour. There are only a few PCP systems developed particularly for the construction of airfields. It concerns a hexagonal-shaped panel system and PAG system invented in the Soviet Union in the 20th century (Novak & al. 2017). Since cast-in-situ pavements became more common due to the production costs, PCP systems are mostly used in order to achieve construction time savings in highway applications with high traffic volume where lane closures are a challenge and for rapid repair and rehabilitation applications at airfield pavements. The paper describes the reinforcement design of the precast concrete element used for the proposed PCP system being developed recently at Czech Technical University in Prague. The design is only the first step in the system development and includes several phases. First, the theoretical analysis of the precast concrete panel behaviour, particularly the effect of imperfections on its structural behaviour, is demonstrated. Subsequently, the numerical analysis on a non-linear model is described in detail. As an outcome, the design of reinforcement required to fulfil assumed conditions such as crack width and tensile stress in reinforcement is presented and evaluated.

  • Název v anglickém jazyce

    Numerical Simulation of Precast Concrete Panel for Airfield Pavement

  • Popis výsledku anglicky

    While the use of cast-in-place concrete for an airfield and highway pavement overlay is very common, the application of precast concrete elements is very limited because of two main reasons - high production costs and complex structural behaviour. There are only a few PCP systems developed particularly for the construction of airfields. It concerns a hexagonal-shaped panel system and PAG system invented in the Soviet Union in the 20th century (Novak & al. 2017). Since cast-in-situ pavements became more common due to the production costs, PCP systems are mostly used in order to achieve construction time savings in highway applications with high traffic volume where lane closures are a challenge and for rapid repair and rehabilitation applications at airfield pavements. The paper describes the reinforcement design of the precast concrete element used for the proposed PCP system being developed recently at Czech Technical University in Prague. The design is only the first step in the system development and includes several phases. First, the theoretical analysis of the precast concrete panel behaviour, particularly the effect of imperfections on its structural behaviour, is demonstrated. Subsequently, the numerical analysis on a non-linear model is described in detail. As an outcome, the design of reinforcement required to fulfil assumed conditions such as crack width and tensile stress in reinforcement is presented and evaluated.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TH02010375" target="_blank" >TH02010375: Vývoj prefabrikovaných dílců určených pro výstavbu montovaných letištních drah</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Fib Congress 2018, Better, Smarter, Stronger

  • ISBN

    978-1-877040-14-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    2

  • Strana od-do

    738-739

  • Název nakladatele

    fib - fédération internationale du béton

  • Místo vydání

    Lausanne

  • Místo konání akce

    Melbourne

  • Datum konání akce

    7. 10. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku