Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Posouzení stability skalních svahů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F18%3A00328289" target="_blank" >RIV/68407700:21110/18:00328289 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Posouzení stability skalních svahů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Numerická analýza pro určení globálního stupně stability při projektovaní rozšíření Nazdického zářezu (výška až 23,5 m, délka 760 m, 4. železniční koridor Praha – Horní Dvořiště) potvrzuje výsledky získané pomocí tradiční metody mezní rovnováhy horninového klínu podél planární smykové plochy ve skalním prostředí, jehož anizotropní chování je determinováno směry a sklony ploch nespojitosti. Výhodou použití konstitutivního modelu Jointed-Rock v numerické analýze je zejména zahrnutí anizotropního chování skalního masivu, které standardní proužková metoda či volba izotropního konstitučního modelu zanedbávají. Výhodou matematického modelování je i možná kombinace, kdy pro jednotlivé geotypy lze použít jiné konstitutivní modely a tím se přiblížit ke stavu, kdy část svahu je tvořená zeminovým prostředím a část rozpukanou horninou. Cílem statického výpočtu bylo navržení způsobu zajištění skalního zářezu v geologických podmínkách metamorfovaných hornin moldanubika prekambrického stáří (pararuly a ruly).

  • Název v anglickém jazyce

    Rock slope stability design

  • Popis výsledku anglicky

    Numerical analyses for determination of a global factor of safety was chosen for design works of the notch extension (The Nazdice Notch, maximum depth 23,5 m, length 760 m, railway connection line Prague – České Budějovice adjustment) and herewith confirms results gained by limit equilibrium method. Both methods – numerical and traditional – were used for the rock slope stabilization protection design. Numerical analyses based on Jointed-Rock constitutive model is advantageous in including the characteristics of the anisotropic behaviour of rock mass. This is neglected when using analytical Method of slices or choice of the isotropic material model. Furthermore, the combination of the Jointed-Rock model for rock mass and Hardening-Soil model for quaternary part of the slope in one calculation environment is also the advantage. Calculations aim to optimize the rock slope stabilization design of the Nazdice Notch extension in geological conditions of metamorphic rocks of pre-cambrian age.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (CESTI)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Tunely a podzemné stavby 2018

  • ISBN

    978-80-973073-9-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Slovenská tunelárska asociácia

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Žilina

  • Datum konání akce

    23. 5. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku