Pevná jízdní dráha
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F18%3A00331625" target="_blank" >RIV/68407700:21110/18:00331625 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Pevná jízdní dráha
Popis výsledku v původním jazyce
Technologie pevné jízdní dráhy byla použita a ověřena v železničním tunelu Ejpovice. Jedná se o dva tunelové tubusy délky 4,15 km realizované pomocí plnoprofilového tunelovacího stroje. Navržené směrové a výškové uspořádání bylo provedeno dle platné STN 73 6360 pro traťovou rychlost 160 km/h.
Název v anglickém jazyce
Fixed track
Popis výsledku anglicky
The technology of fixed track was applied and verified in Ejpovice railway tunnel. The tunnel consists of two tubes 4.15 km long constructed using full-profile tuneling machine. The design was conducted in accordance with STN 73 6360 standard for the speed of 160 km/h.
Klasifikace
Druh
Z<sub>tech</sub> - Ověřená technologie
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (CESTI)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
TE01020168-001/2018
Číselná identifikace
TE01020168-001/2018
Technické parametry
Technologie PJD je využitelná při výstavbě dalších plánovaných železničních tunelů v České republice. Na základě zahraničních zkušeností lze konstatovat, že u tunelů delších než 300 m by využití PJD mělo být výhodné. Tudíž s vysokou pravděpodobností lze očekávat využití PJD na připravovaných dlouhých železničních tunelech v České republice (např. tunel na trati Praha – Beroun délky 25 km, tunel pod Krušnými horami na trati Praha – Drážďany délky 26 km, atd.).
Ekonomické parametry
Obecné ekonomické srovnání PJD a tradičního řešení se štěrkovým ložem je velice obtížné, neboť záleží na velkém množství faktorů, především na druhu trati, návrhových rychlostech, tunelovací metodě apod. Při srovnání PJD v tunelu Ejpovice s do jisté míry srovnatelnou klasickou konstrukcí tunelu Homolka lze stanovit úsporu nákladů na výstavbu cca 2 %. Zohledněna je však pouze cena samotné ražby tunelu a cena konstrukcí, nikoliv další faktory. S ohledem na výrazně nižší nutností údržby a vyšší životností celé konstrukce PJD lze očekávat velmi výrazné úspory v dlouhodobém horizontu.
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
68407700
Název vlastníka
České vysoké učení technické v Praze
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
V - Výsledek je využíván vlastníkem
Požadavek na licenční poplatek
Z - Poskytovatel licence na výsledek nepožaduje v některých případech licenční poplatek
Adresa www stránky s výsledkem
—