Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pevná jízdní dráha

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F18%3A00331625" target="_blank" >RIV/68407700:21110/18:00331625 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Pevná jízdní dráha

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Technologie pevné jízdní dráhy byla použita a ověřena v železničním tunelu Ejpovice. Jedná se o dva tunelové tubusy délky 4,15 km realizované pomocí plnoprofilového tunelovacího stroje. Navržené směrové a výškové uspořádání bylo provedeno dle platné STN 73 6360 pro traťovou rychlost 160 km/h.

  • Název v anglickém jazyce

    Fixed track

  • Popis výsledku anglicky

    The technology of fixed track was applied and verified in Ejpovice railway tunnel. The tunnel consists of two tubes 4.15 km long constructed using full-profile tuneling machine. The design was conducted in accordance with STN 73 6360 standard for the speed of 160 km/h.

Klasifikace

  • Druh

    Z<sub>tech</sub> - Ověřená technologie

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (CESTI)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    TE01020168-001/2018

  • Číselná identifikace

    TE01020168-001/2018

  • Technické parametry

    Technologie PJD je využitelná při výstavbě dalších plánovaných železničních tunelů v České republice. Na základě zahraničních zkušeností lze konstatovat, že u tunelů delších než 300 m by využití PJD mělo být výhodné. Tudíž s vysokou pravděpodobností lze očekávat využití PJD na připravovaných dlouhých železničních tunelech v České republice (např. tunel na trati Praha – Beroun délky 25 km, tunel pod Krušnými horami na trati Praha – Drážďany délky 26 km, atd.).

  • Ekonomické parametry

    Obecné ekonomické srovnání PJD a tradičního řešení se štěrkovým ložem je velice obtížné, neboť záleží na velkém množství faktorů, především na druhu trati, návrhových rychlostech, tunelovací metodě apod. Při srovnání PJD v tunelu Ejpovice s do jisté míry srovnatelnou klasickou konstrukcí tunelu Homolka lze stanovit úsporu nákladů na výstavbu cca 2 %. Zohledněna je však pouze cena samotné ražby tunelu a cena konstrukcí, nikoliv další faktory. S ohledem na výrazně nižší nutností údržby a vyšší životností celé konstrukce PJD lze očekávat velmi výrazné úspory v dlouhodobém horizontu.

  • Kategorie aplik. výsledku dle nákladů

  • IČO vlastníka výsledku

    68407700

  • Název vlastníka

    České vysoké učení technické v Praze

  • Stát vlastníka

    CZ - Česká republika

  • Druh možnosti využití

    V - Výsledek je využíván vlastníkem

  • Požadavek na licenční poplatek

    Z - Poskytovatel licence na výsledek nepožaduje v některých případech licenční poplatek

  • Adresa www stránky s výsledkem