Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Aplikace vláknobetonu v tunelových ostěních

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F19%3A00331877" target="_blank" >RIV/68407700:21110/19:00331877 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Aplikace vláknobetonu v tunelových ostěních

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Technologie stříkaného vláknobetonu byla použita a ověřena na propojce v železničním tunelu Ejpovice. Jedná se o propojku č. 8. která byla ražena NRTM. Tunelové ostění tvoří stříkaný beton s výztužnou sítí a výztužným rámem (primární ostění) a stříkaný drátkobeton bez ocelových sítí a bez příhradových rámů (sekundární ostění). Byla použita stříkaná izolace.

  • Název v anglickém jazyce

    Application of fiber concrete in tunnel lining

  • Popis výsledku anglicky

    The sprayed fiber concrete technology was used and verified on the cross passage # 8 of the Ejpovice railway tunnel. This cross passage was driven by NATM. The tunnel lining consists of sprayed concrete with reinforcement mesh and reinforcing frame (primary lining) and sprayed wire reinforced concrete without steel mesh and without lattice frames (secondary lining). Sprayed membrane was used.

Klasifikace

  • Druh

    Z<sub>tech</sub> - Ověřená technologie

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (CESTI)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    TE01020168V045

  • Číselná identifikace

    TE01020168V045

  • Technické parametry

    Definitivní ostění horní klenby propojky č. 8 je ze stříkaného drátkobetonu s mezilehlou stříkanou izolací a je charakterizována těmito rysy: - Jedná se v zásadě o jednoplášťové ostění. Velká část nastříkaného betonu tvoří součást trvalého vodotěsného ostění. - Tunelové ostění tvoří stříkaný beton s výztužnou sítí a výztužným rámem (primární ostění) a stříkaný drátkobeton bez ocelových sítí a bez příhradových rámů (sekundární ostění). Ražba probíhala pobíráním profilu ve dvou fázích kalota plus dno.

  • Ekonomické parametry

    Při porovnání s litým betonem výhoda stříkaného betonu využitého jako finálního ostění spočívá především v eliminaci stavby bednění a tím úspoře času. Stříkané finální ostění bez bednění se využívá zejména v tunelech, které jsou krátké nebo mají nepravidelný tvar, kde výstavba bednění na míru je časově náročná. Stříkaný beton tak nahrazuje litý beton při stavbě finálního ostění tunelových propojek, přístupových tunelů ale i finálních ostění podzemních stanic metra. Pro stavbu finálního ostění horní klenby propojky včetně napojení krčků s velikosti profilu do 30 m2 a délky 30 m lze předpokládat časovou úsporu jednoho týdne na jedné propojce.

  • Kategorie aplik. výsledku dle nákladů

  • IČO vlastníka výsledku

    68407700

  • Název vlastníka

    České vysoké učení technické v Praze

  • Stát vlastníka

    CZ - Česká republika

  • Druh možnosti využití

    V - Výsledek je využíván vlastníkem

  • Požadavek na licenční poplatek

    Z - Poskytovatel licence na výsledek nepožaduje v některých případech licenční poplatek

  • Adresa www stránky s výsledkem