Aplikace vláknobetonu v tunelových ostěních
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F19%3A00331877" target="_blank" >RIV/68407700:21110/19:00331877 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Aplikace vláknobetonu v tunelových ostěních
Popis výsledku v původním jazyce
Technologie stříkaného vláknobetonu byla použita a ověřena na propojce v železničním tunelu Ejpovice. Jedná se o propojku č. 8. která byla ražena NRTM. Tunelové ostění tvoří stříkaný beton s výztužnou sítí a výztužným rámem (primární ostění) a stříkaný drátkobeton bez ocelových sítí a bez příhradových rámů (sekundární ostění). Byla použita stříkaná izolace.
Název v anglickém jazyce
Application of fiber concrete in tunnel lining
Popis výsledku anglicky
The sprayed fiber concrete technology was used and verified on the cross passage # 8 of the Ejpovice railway tunnel. This cross passage was driven by NATM. The tunnel lining consists of sprayed concrete with reinforcement mesh and reinforcing frame (primary lining) and sprayed wire reinforced concrete without steel mesh and without lattice frames (secondary lining). Sprayed membrane was used.
Klasifikace
Druh
Z<sub>tech</sub> - Ověřená technologie
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (CESTI)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
TE01020168V045
Číselná identifikace
TE01020168V045
Technické parametry
Definitivní ostění horní klenby propojky č. 8 je ze stříkaného drátkobetonu s mezilehlou stříkanou izolací a je charakterizována těmito rysy: - Jedná se v zásadě o jednoplášťové ostění. Velká část nastříkaného betonu tvoří součást trvalého vodotěsného ostění. - Tunelové ostění tvoří stříkaný beton s výztužnou sítí a výztužným rámem (primární ostění) a stříkaný drátkobeton bez ocelových sítí a bez příhradových rámů (sekundární ostění). Ražba probíhala pobíráním profilu ve dvou fázích kalota plus dno.
Ekonomické parametry
Při porovnání s litým betonem výhoda stříkaného betonu využitého jako finálního ostění spočívá především v eliminaci stavby bednění a tím úspoře času. Stříkané finální ostění bez bednění se využívá zejména v tunelech, které jsou krátké nebo mají nepravidelný tvar, kde výstavba bednění na míru je časově náročná. Stříkaný beton tak nahrazuje litý beton při stavbě finálního ostění tunelových propojek, přístupových tunelů ale i finálních ostění podzemních stanic metra. Pro stavbu finálního ostění horní klenby propojky včetně napojení krčků s velikosti profilu do 30 m2 a délky 30 m lze předpokládat časovou úsporu jednoho týdne na jedné propojce.
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
68407700
Název vlastníka
České vysoké učení technické v Praze
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
V - Výsledek je využíván vlastníkem
Požadavek na licenční poplatek
Z - Poskytovatel licence na výsledek nepožaduje v některých případech licenční poplatek
Adresa www stránky s výsledkem
—