Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Effect of High RA Content on Properties of Stone Mastic Asphalt (SMA) Mixtures – Trial Section

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F19%3A00334149" target="_blank" >RIV/68407700:21110/19:00334149 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-01908-2_13" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-01908-2_13</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-01908-2_13" target="_blank" >10.1007/978-3-030-01908-2_13</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Effect of High RA Content on Properties of Stone Mastic Asphalt (SMA) Mixtures – Trial Section

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The usage of certain amount of reclaimed asphalt (RA) is a well established trend, which can be seen in many developed countries. Regrettably there are some countries or regions which still have very strict standard restrictions about RA usage in asphalt mixtures, mainly in surface layers. For example in current technical standards in the Czech Republic the use of RA in stone mastic asphalt mixtures or asphalt concrete for premium surface layers is banned. Recycling of construction materials saves direct primary costs like new material purchasing and at the same time also facilitates savings of other costs like energy, material disposal and transport etc. Those factors are connected to environment-friendly approaches, primarily in the case of emission and greenhouse gas production reduction. Material disposal can subsequently be reduced solely to waste or by-product materials which have no way of further utilization. In this respect a 5 km trial section was designed including 12 different variants of stone mastic asphalt mixtures. The mixtures contained 0%, 20%, 30% and 50% reclaimed asphalt. The mixtures differed not only in amount of used RA, but also in source of RA (normal and SMA RA), used bituminous binder and used additives. The selected additives were based on cellulose fibers modified by an oil-based rejuvenator and crumb rubber modification in some alternatives of the used rejuvenator. The performance of the asphalt mixtures

  • Název v anglickém jazyce

    Effect of High RA Content on Properties of Stone Mastic Asphalt (SMA) Mixtures – Trial Section

  • Popis výsledku anglicky

    The usage of certain amount of reclaimed asphalt (RA) is a well established trend, which can be seen in many developed countries. Regrettably there are some countries or regions which still have very strict standard restrictions about RA usage in asphalt mixtures, mainly in surface layers. For example in current technical standards in the Czech Republic the use of RA in stone mastic asphalt mixtures or asphalt concrete for premium surface layers is banned. Recycling of construction materials saves direct primary costs like new material purchasing and at the same time also facilitates savings of other costs like energy, material disposal and transport etc. Those factors are connected to environment-friendly approaches, primarily in the case of emission and greenhouse gas production reduction. Material disposal can subsequently be reduced solely to waste or by-product materials which have no way of further utilization. In this respect a 5 km trial section was designed including 12 different variants of stone mastic asphalt mixtures. The mixtures contained 0%, 20%, 30% and 50% reclaimed asphalt. The mixtures differed not only in amount of used RA, but also in source of RA (normal and SMA RA), used bituminous binder and used additives. The selected additives were based on cellulose fibers modified by an oil-based rejuvenator and crumb rubber modification in some alternatives of the used rejuvenator. The performance of the asphalt mixtures

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TA04031328" target="_blank" >TA04031328: Recyklace asfaltových koberců mastixových a vývoj speciálního celulózového vlákna do těchto typů asfaltových směsí</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Recent Developments in Pavement Design, Modeling and Performance

  • ISBN

    978-3-030-01908-2

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    158-169

  • Počet stran knihy

    197

  • Název nakladatele

    Springer Nature Switzerland AG

  • Místo vydání

    Basel

  • Kód UT WoS kapitoly