Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Quantitative analysis of the train unit evacuation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F19%3A00335958" target="_blank" >RIV/68407700:21110/19:00335958 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/68407700:21340/19:00335958 RIV/68407700:21720/19:00335958

  • Výsledek na webu

    <a href="http://gams.fjfi.cvut.cz/spms2019" target="_blank" >http://gams.fjfi.cvut.cz/spms2019</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Quantitative analysis of the train unit evacuation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    A double-deck rail car egress experiment aiming to estimate the effects of exit type, exit width and structure of passengers on evacuation time was organized in cooperation with UCEEB FSv VUT. Almost 90 participants were divided into two groups: high school students created the homogeneous group, the heterogeneous group was mixed from young children, adults and elderly respecting the distribution observed in trains in the Czech Republic. The exit width varied from 0.65 m to 1.34 m and the exit type was changeable as well. Effect of the investigated parameters is following: Evacuation time decreases with the increasing exit width (30% difference between 0.65 m and 1.34 m), the homogeneous group of students evacuated faster than the standardized passengers sample and the egress to the platform is faster than using stairs to the terrain or jumping to the terrain. The detailed insight how exit width affects evacuation time is provided by time headways. In case of the narrow exit, the default time headway between pedestrians was 1 s that corresponds to the flow 1 ped/s, i.e. 1.54 ped/s/m. With increasing the width, the mean value of flow increased, but the default headway stayed. Surprisingly the higher flow was caused by increasing the frequency of the situation when two participants passed the door simultaneously.

  • Název v anglickém jazyce

    Quantitative analysis of the train unit evacuation

  • Popis výsledku anglicky

    A double-deck rail car egress experiment aiming to estimate the effects of exit type, exit width and structure of passengers on evacuation time was organized in cooperation with UCEEB FSv VUT. Almost 90 participants were divided into two groups: high school students created the homogeneous group, the heterogeneous group was mixed from young children, adults and elderly respecting the distribution observed in trains in the Czech Republic. The exit width varied from 0.65 m to 1.34 m and the exit type was changeable as well. Effect of the investigated parameters is following: Evacuation time decreases with the increasing exit width (30% difference between 0.65 m and 1.34 m), the homogeneous group of students evacuated faster than the standardized passengers sample and the egress to the platform is faster than using stairs to the terrain or jumping to the terrain. The detailed insight how exit width affects evacuation time is provided by time headways. In case of the narrow exit, the default time headway between pedestrians was 1 s that corresponds to the flow 1 ped/s, i.e. 1.54 ped/s/m. With increasing the width, the mean value of flow increased, but the default headway stayed. Surprisingly the higher flow was caused by increasing the frequency of the situation when two participants passed the door simultaneously.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10102 - Applied mathematics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of SPMS 2019 - Stochastic and Physical Monitoring Systems

  • ISBN

    978-80-01-06659-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    11-20

  • Název nakladatele

    Česká technika - nakladatelství ČVUT

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Dobřichovice

  • Datum konání akce

    20. 6. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku