Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Termomechanický model CB vozovky ve fázi tuhnutí a tvrdnutí betonu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F19%3A00336496" target="_blank" >RIV/68407700:21110/19:00336496 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Termomechanický model CB vozovky ve fázi tuhnutí a tvrdnutí betonu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek je zaměřen na problematiku analýzy cementobetonových vozovek pomocí metody konečných prvků (MKP). Konkrétně se zabývá analýzou teplot v počátečních fázích tvrdnutí a jejich vlivem na výsledné vlastnosti CB krytu, resp. jeho životnost. Vysoké teploty od hydratace i klimatických podmínek v rané fázi tvrdnutí betonu spolupůsobí a mohou iniciovat vznik sítě mikrotrhlin na povrchu CB desky. Výsledné průběhy teplot (od hydratace i klimatu) je možné pozitivně ovlivnit stanovením počátku betonáže tak, aby se maximální teploty nesetkaly ve stejném čase. Příp. lze snižovat hydratační teplo změnou složení betonové směsi (množství cementu, druh cementu, využití alternativních pojiv). Na základě znalosti materiálového složení cementového betonu a konkrétních teplotních průběhů během pokládky bude v budoucnu možné díky modelování lépe predikovat chování CB krytu.

  • Název v anglickém jazyce

    Termomechanical model of concrete pavements in hardening phasis

  • Popis výsledku anglicky

    This paper is focused on the analysis of concrete pavements using the finite element method (FEM). Specifically, it deals with the analysis of temperatures in the initial phases of concrete hardening and its influence on the final properties of the concrete slab, respectively its life. High temperatures from hydration and climatic conditions interact at an early stage and can initiate the formation of a microcracks on the surface of the concrete pavement. The resulting temperature behaviour (from hydration and climate) can be positively influenced by determining the start of casting, so the maximum temperatures do not meet at the same time. Eventually, it is possible to reduce hydration heat by changing the composition of the concrete mixture (amount of cement, type of cement, use of alternative binders). Based on the knowledge of the material composition of the concrete and the specific temperature behaviour during the concrete laying, it will be possible to predict the behaviour of the concrete pavement by modelling in the future.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (CESTI)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Tlmenie účinkov klimatických zmien na pozemné komunikácie

  • ISBN

    978-80-89565-42-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    128-135

  • Název nakladatele

    Kongres STUDIO, spol. s r.o.

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Jasná, Nízké Tatry

  • Datum konání akce

    21. 11. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku