TOWARDS ESTABLISHING A DESIGN RESISTANCE FOR HOLLOW SECTION JOINTS
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F19%3A00339195" target="_blank" >RIV/68407700:21110/19:00339195 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
TOWARDS ESTABLISHING A DESIGN RESISTANCE FOR HOLLOW SECTION JOINTS
Popis výsledku v původním jazyce
Singapore seminar ISTS17 A number of design guides and standards, with considerable international consensus, now exist for the design of welded hollow section joints in onshore and offshore construction. These, however, typically cover relatively standardized joint types, geometries and loading cases. In the event of unusual joints, it is now common for finite element (FE) modeling to be performed, but specific guidance needs to be provided on acceptable FE modeling procedures and the interpretation of the output, in order for a suitable joint design resistance to be determined. Towards this objective, this paper describes appropriate FE modeling and ultimate limit states that can be used; in particular, a 5 % ultimate strain limit state. Application of these ultimate limit states is demonstrated using validated FE models for RHS-to-RHS (rectangular hollow section) X-joints and branch plate-to-CHS (circular hollow section) joints, with branches loaded in axial tension and compression.
Název v anglickém jazyce
TOWARDS ESTABLISHING A DESIGN RESISTANCE FOR HOLLOW SECTION JOINTS
Popis výsledku anglicky
Singapore seminar ISTS17 A number of design guides and standards, with considerable international consensus, now exist for the design of welded hollow section joints in onshore and offshore construction. These, however, typically cover relatively standardized joint types, geometries and loading cases. In the event of unusual joints, it is now common for finite element (FE) modeling to be performed, but specific guidance needs to be provided on acceptable FE modeling procedures and the interpretation of the output, in order for a suitable joint design resistance to be determined. Towards this objective, this paper describes appropriate FE modeling and ultimate limit states that can be used; in particular, a 5 % ultimate strain limit state. Application of these ultimate limit states is demonstrated using validated FE models for RHS-to-RHS (rectangular hollow section) X-joints and branch plate-to-CHS (circular hollow section) joints, with branches loaded in axial tension and compression.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20101 - Civil engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TH02020301" target="_blank" >TH02020301: Pokročilý návrh zesilování ocelové konstrukce pod zatížením</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 17th International Symposium on Tubular Structures (ISTS17)
ISBN
978-981-11-0745-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
643-650
Název nakladatele
National University of Singapore
Místo vydání
Singapore
Místo konání akce
Singapore
Datum konání akce
9. 12. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—