Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

TOWARDS ESTABLISHING A DESIGN RESISTANCE FOR HOLLOW SECTION JOINTS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F19%3A00339195" target="_blank" >RIV/68407700:21110/19:00339195 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    TOWARDS ESTABLISHING A DESIGN RESISTANCE FOR HOLLOW SECTION JOINTS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Singapore seminar ISTS17 A number of design guides and standards, with considerable international consensus, now exist for the design of welded hollow section joints in onshore and offshore construction. These, however, typically cover relatively standardized joint types, geometries and loading cases. In the event of unusual joints, it is now common for finite element (FE) modeling to be performed, but specific guidance needs to be provided on acceptable FE modeling procedures and the interpretation of the output, in order for a suitable joint design resistance to be determined. Towards this objective, this paper describes appropriate FE modeling and ultimate limit states that can be used; in particular, a 5 % ultimate strain limit state. Application of these ultimate limit states is demonstrated using validated FE models for RHS-to-RHS (rectangular hollow section) X-joints and branch plate-to-CHS (circular hollow section) joints, with branches loaded in axial tension and compression.

  • Název v anglickém jazyce

    TOWARDS ESTABLISHING A DESIGN RESISTANCE FOR HOLLOW SECTION JOINTS

  • Popis výsledku anglicky

    Singapore seminar ISTS17 A number of design guides and standards, with considerable international consensus, now exist for the design of welded hollow section joints in onshore and offshore construction. These, however, typically cover relatively standardized joint types, geometries and loading cases. In the event of unusual joints, it is now common for finite element (FE) modeling to be performed, but specific guidance needs to be provided on acceptable FE modeling procedures and the interpretation of the output, in order for a suitable joint design resistance to be determined. Towards this objective, this paper describes appropriate FE modeling and ultimate limit states that can be used; in particular, a 5 % ultimate strain limit state. Application of these ultimate limit states is demonstrated using validated FE models for RHS-to-RHS (rectangular hollow section) X-joints and branch plate-to-CHS (circular hollow section) joints, with branches loaded in axial tension and compression.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TH02020301" target="_blank" >TH02020301: Pokročilý návrh zesilování ocelové konstrukce pod zatížením</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 17th International Symposium on Tubular Structures (ISTS17)

  • ISBN

    978-981-11-0745-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    643-650

  • Název nakladatele

    National University of Singapore

  • Místo vydání

    Singapore

  • Místo konání akce

    Singapore

  • Datum konání akce

    9. 12. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku