Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Rayleighovo vlnění a kritická rychlost zeminy z pohledu železničních staveb

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F20%3A00338224" target="_blank" >RIV/68407700:21110/20:00338224 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Rayleighovo vlnění a kritická rychlost zeminy z pohledu železničních staveb

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek se zabývá problematikou Rayleighova vlnění a kritické rychlosti zeminy v souvislosti s plánovaným provozem vlaků vyššími rychlostmi v České republice. Od popisu problematiky vibrací a souvisejících druhů vlnění, které vznikají při jízdě vlaků po železniční tratě, přechází k problematice povrchového Rayleighova vlnění, které je identifikováno jako významný typ vlnění s ohledem na bezpečnost železničního provozu i negativními účinky na okolí železniční tratě. Článek je dále zaměřen na vzájemný vztah mezi kritickou rychlostí zeminy, Rayleigho vlněním a rychlostí jízdy vlaků. Uvedeny jsou i možnosti výpočtu kritické rychlosti zeminy a metody matematického modelování respektující konkrétní podmínky podloží i skladbu konstrukce železniční tratě.

  • Název v anglickém jazyce

    Rayleigh wave and critical speed of soil from a railway structures view

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with the problem of Rayleigh waves and critical soil velocity in context with the planned operation of high speed trains in the Czech Republic. From the description of the vibration issue and the related types of waves, that arise when trains are passing on the railway track, the article continues to the surface Rayleigh waves issue, which is identified as an important type of waves with regard to railway safety and negative impacts on the railroad surroundings. The article focuses on the relationships between critical soil velocity, Rayleigh waves velocity and train speed. The possibilities of calculating the critical soil velocity and the methods of mathematical modelling respecting the specific conditions of subgrade as well as the structure of the railway track construction are mentioned.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (CESTI)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Juniorstav 2020, Sborník příspěvků

  • ISBN

    978-80-86433-73-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    217-221

  • Název nakladatele

    VUT v Brně, FAST

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    23. 1. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku