Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Nové poznatky ve výpočtu odezvy podloží vysokorychlostních tratí na průjezd vlaku

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F22%3A00356487" target="_blank" >RIV/68407700:21110/22:00356487 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://juniorstav.fce.vutbr.cz/wp-content/uploads/sites/22/files/Sbornik_Juniorstav_2022.pdf" target="_blank" >https://juniorstav.fce.vutbr.cz/wp-content/uploads/sites/22/files/Sbornik_Juniorstav_2022.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Nové poznatky ve výpočtu odezvy podloží vysokorychlostních tratí na průjezd vlaku

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek představuje možnosti přístupů k výpočtu odezvy podloží železniční tratě na jízdu vlakových souprav vysokou rychlostí se zaměřením na projevy Rayleighova vlnění. Podrobněji je popsán přístup k výpočtu pomocí metody tenkých vrstev, který se jeví jako perspektivní pro výpočet odezvy tratě s konstrukcí koleje s příčnými pražci. Na tuto metodu je článek zaměřen s ohledem na předpokládané využití koleje s příčnými pražci na vysokorychlostních tratích v České republice. Dále je v článku zmíněna implementace nelineárního chování zeminy pod dynamickým zatížením při průjezdu vlaku a problematika výpočtu podloží tratě tvořeného více vrstvami zeminy s různými parametry.

  • Název v anglickém jazyce

    New findings in calculating of the subgrade response on high-speed lines to train passage

  • Popis výsledku anglicky

    The article presents the possibilities of approaches to the calculation of the subsoil response of a railway line to high-speed train running with a focus on Rayleigh waves. The article describes in more detail the approach to the calculation using the method of thin layers, which seems promising for the calculation of the response of the track with the construction of the track with transverse sleepers. The article is focused on this method with regard to the expected use of the track with sleepers on high-speed lines in the Czech Republic. Furthermore, the article mentions the implementation of nonlinear behaviour of soil under dynamic load during the passage of the train and the issue of calculating the subsoil of the line formed by multiple layers of soil with different parameters.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    JUNIORSTAV 2022

  • ISBN

    978-80-86433-76-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    147-151

  • Název nakladatele

    ECON publishing

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    online

  • Datum konání akce

    27. 1. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku