Nové poznatky ve výpočtu odezvy podloží vysokorychlostních tratí na průjezd vlaku
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F22%3A00356487" target="_blank" >RIV/68407700:21110/22:00356487 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://juniorstav.fce.vutbr.cz/wp-content/uploads/sites/22/files/Sbornik_Juniorstav_2022.pdf" target="_blank" >https://juniorstav.fce.vutbr.cz/wp-content/uploads/sites/22/files/Sbornik_Juniorstav_2022.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Nové poznatky ve výpočtu odezvy podloží vysokorychlostních tratí na průjezd vlaku
Popis výsledku v původním jazyce
Článek představuje možnosti přístupů k výpočtu odezvy podloží železniční tratě na jízdu vlakových souprav vysokou rychlostí se zaměřením na projevy Rayleighova vlnění. Podrobněji je popsán přístup k výpočtu pomocí metody tenkých vrstev, který se jeví jako perspektivní pro výpočet odezvy tratě s konstrukcí koleje s příčnými pražci. Na tuto metodu je článek zaměřen s ohledem na předpokládané využití koleje s příčnými pražci na vysokorychlostních tratích v České republice. Dále je v článku zmíněna implementace nelineárního chování zeminy pod dynamickým zatížením při průjezdu vlaku a problematika výpočtu podloží tratě tvořeného více vrstvami zeminy s různými parametry.
Název v anglickém jazyce
New findings in calculating of the subgrade response on high-speed lines to train passage
Popis výsledku anglicky
The article presents the possibilities of approaches to the calculation of the subsoil response of a railway line to high-speed train running with a focus on Rayleigh waves. The article describes in more detail the approach to the calculation using the method of thin layers, which seems promising for the calculation of the response of the track with the construction of the track with transverse sleepers. The article is focused on this method with regard to the expected use of the track with sleepers on high-speed lines in the Czech Republic. Furthermore, the article mentions the implementation of nonlinear behaviour of soil under dynamic load during the passage of the train and the issue of calculating the subsoil of the line formed by multiple layers of soil with different parameters.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
JUNIORSTAV 2022
ISBN
978-80-86433-76-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
147-151
Název nakladatele
ECON publishing
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
online
Datum konání akce
27. 1. 2022
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—