Prvotní výsledky měření Rayleighova vlnění v lokalitě Horusických blat
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F20%3A00342633" target="_blank" >RIV/68407700:21110/20:00342633 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Prvotní výsledky měření Rayleighova vlnění v lokalitě Horusických blat
Popis výsledku v původním jazyce
Tento článek se zabývá prezentací prvotních výsledků z měření odezvy železničního náspu a přilehlého okolí ve zvoleném profilu železniční tratě na 4. železničním koridoru na vibrace generované jedoucími vlaky s maximální rychlostí do 160 km/h pomocí geofonů. Vyhodnocovány byly maximální kladné a záporné svislé výchylky. Měření slouží jako studie pro výzkum Rayleighova vlnění a jeho vliv na návrh železničního spodku plánovaných vysokorychlostních tratí v České republice. Pro měření byla vybrána lokalita, jejíž podloží je tvořeno zeminami s nízkou únosností – jíly a rašelinou. Cílem článku je prezentovat poznatky z prvních dvou měřicích kampaní, které se uskutečnily v květnu a v červenci 2020.
Název v anglickém jazyce
Inceptive results of measurements of Rayleigh waves in the Horusicka blata locality
Popis výsledku anglicky
This paper deals with the presentation of inceptive results from the measurement of the response of the railway embankment and subsoil in the surroundings of the railway line to vibrations generated by passing trains with a maximum speed of up to 160 km/h using geophones. The maximum positive and negative vertical deflections were evaluated. The measurements serve as a study for the research of Rayleigh waves and its influence on the design of the railway substructure of planned high-speed lines in the Czech Republic. A locality for the measurement was selected with the poor subsoil formed by soils with low bearing capacity - clays and peat. The aim of the article is to present findings from two measuring campaigns performed in May and July 2020.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20101 - Civil engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník studentské vědecké konference Železniční výzkumné aktivity ŽELVA 2020
ISBN
978-80-01-06765-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
74-84
Název nakladatele
České vysoké učení technické v Praze
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Přibyslav
Datum konání akce
16. 9. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—