Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Prvotní výsledky měření Rayleighova vlnění v lokalitě Horusických blat

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F20%3A00342633" target="_blank" >RIV/68407700:21110/20:00342633 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Prvotní výsledky měření Rayleighova vlnění v lokalitě Horusických blat

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tento článek se zabývá prezentací prvotních výsledků z měření odezvy železničního náspu a přilehlého okolí ve zvoleném profilu železniční tratě na 4. železničním koridoru na vibrace generované jedoucími vlaky s maximální rychlostí do 160 km/h pomocí geofonů. Vyhodnocovány byly maximální kladné a záporné svislé výchylky. Měření slouží jako studie pro výzkum Rayleighova vlnění a jeho vliv na návrh železničního spodku plánovaných vysokorychlostních tratí v České republice. Pro měření byla vybrána lokalita, jejíž podloží je tvořeno zeminami s nízkou únosností – jíly a rašelinou. Cílem článku je prezentovat poznatky z prvních dvou měřicích kampaní, které se uskutečnily v květnu a v červenci 2020.

  • Název v anglickém jazyce

    Inceptive results of measurements of Rayleigh waves in the Horusicka blata locality

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with the presentation of inceptive results from the measurement of the response of the railway embankment and subsoil in the surroundings of the railway line to vibrations generated by passing trains with a maximum speed of up to 160 km/h using geophones. The maximum positive and negative vertical deflections were evaluated. The measurements serve as a study for the research of Rayleigh waves and its influence on the design of the railway substructure of planned high-speed lines in the Czech Republic. A locality for the measurement was selected with the poor subsoil formed by soils with low bearing capacity - clays and peat. The aim of the article is to present findings from two measuring campaigns performed in May and July 2020.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník studentské vědecké konference Železniční výzkumné aktivity ŽELVA 2020

  • ISBN

    978-80-01-06765-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    74-84

  • Název nakladatele

    České vysoké učení technické v Praze

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Přibyslav

  • Datum konání akce

    16. 9. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku