Systémy kontinuálního monitorování stavu objektů dopravní infrastruktury - zavádění do praxe
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F20%3A00340995" target="_blank" >RIV/68407700:21110/20:00340995 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/44994575:_____/20:N0000008
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Systémy kontinuálního monitorování stavu objektů dopravní infrastruktury - zavádění do praxe
Popis výsledku v původním jazyce
Tato metodika popisuje systémy, které využívají senzory zabudované do konstrukce vozovky či jiných objektů dopravní infrastruktury a zařízení osazené v jejich blízkosti, určené pro kontinuální monitorování jejich stavu a vlivů, které na ně působí. Metodika řeší kontinuální sběr dat o chování dopravní infrastruktury, především ve vazbě na dopravní zatížení a působící klimatické vlivy. Účelem předkládané metodiky je upřesnit postup pro zavádění nových systémů kontinuálního monitorování do praxe. Jsou zde prezentovány vybrané systémy kontinuálního monitorování a možnosti jejich uplatnění na objektech dopravní infrastruktury, včetně vzorových příkladů uplatnění těchto systémů. Tato metodika je určena především pro správce dopravní infrastruktury, dodavatele systémů kontinuálního monitorování a projektanty.
Název v anglickém jazyce
Systems of continuous monitoring of the state of transport infrastructure objects - putting into practice
Popis výsledku anglicky
This methodology describes systems that use sensors built into the pavement or other transport infrastructure objects and devices installed in their vicinity, designed to continuously monitor their condition and the effects on them. The methodology deals with continuous collection of data on the behaviour of transport infrastructure objects, especially in relation to traffic load and acting climatic influences. The purpose of the present methodology is to specify the procedure for introducing new continuous monitoring systems into practice. Selected continuous monitoring systems and their application in transport infrastructure are presented, including their illustrative cases. This methodology is intended primarily for the transport infrastructure administrators, suppliers of continuous monitoring systems and designers.
Klasifikace
Druh
N<sub>metC</sub> - Metodiky certifikované oprávněným orgánem
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (CESTI)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
15/2020-710-VV/1
Číslo předpisu
15/2020-710-VV/1
Technické parametry
Metodika řeší kontinuální sběr dat o chování dopravní infrastruktury, především ve vazbě na dopravní zatížení a působící klimatické vlivy. Zaměřuje se zejména na nové systémy/zařízení a způsoby jejich zavádění do praxe. Cílem metodiky je: - upřesnit postup pro zavádění nových systémů kontinuálního monitorování do praxe, - prezentovat vybrané systémy kontinuálního monitorování a možnosti jejich uplatnění na objektech dopravní infrastruktury, - zavést vzorové příklady uplatnění systémů kontinuálního monitorování. Metodika platí pro: - silnice a dálnice (v přiměřeném rozsahu i pro letištní plochy), - objekty dopravní infrastruktury, např. mosty a tunely. Je určena především pro: - správce dopravní infrastruktury (využití systémů kontinuálního monitorování při výstavbě a následné správě objektů dopravní infrastruktury), - dodavatele systémů kontinuálního monitorování, - projektanty.
Ekonomické parametry
Metodika řeší kontinuální sběr dat o chování dopravní infrastruktury, především ve vazbě na dopravní zatížení a působící klimatické vlivy. Zaměřuje se zejména na nové systémy/zařízení a způsoby jejich zavádění do praxe. Cílem metodiky je: - upřesnit postup pro zavádění nových systémů kontinuálního monitorování do praxe, - prezentovat vybrané systémy kontinuálního monitorování a možnosti jejich uplatnění na objektech dopravní infrastruktury, - zavést vzorové příklady uplatnění systémů kontinuálního monitorování. Metodika platí pro: - silnice a dálnice (v přiměřeném rozsahu i pro letištní plochy), - objekty dopravní infrastruktury, např. mosty a tunely. Je určena především pro: - správce dopravní infrastruktury (využití systémů kontinuálního monitorování při výstavbě a následné správě objektů dopravní infrastruktury), - dodavatele systémů kontinuálního monitorování, - projektanty.
Označení certifikačního orgánu
Ministerstvo dopravy
Datum certifikace
—
Způsoby využití výsledku
C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů