Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Systémy kontinuálního monitorování stavu objektů dopravní infrastruktury - zavádění do praxe

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F20%3AN0000008" target="_blank" >RIV/44994575:_____/20:N0000008 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/68407700:21110/20:00340995

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.shopcdv.cz/cs/metodika-kontinualni-monitorovani" target="_blank" >https://www.shopcdv.cz/cs/metodika-kontinualni-monitorovani</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Systémy kontinuálního monitorování stavu objektů dopravní infrastruktury - zavádění do praxe

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tato metodika popisuje systémy, které využívají senzory zabudované do konstrukce vozovky či jiných objektů dopravní infrastruktury a zařízení osazené v jejich blízkosti, určené pro kontinuální monitorování jejich stavu a vlivů, které na ně působí. Metodika řeší kontinuální sběr dat o chování dopravní infrastruktury, především ve vazbě na dopravní zatížení a působící klimatické vlivy. V současné době se uplatňování systémů kontinuálního monitorování vyžaduje stále více, a to z různých důvodů. Naměřená data se dají s výhodou využít v rámci systémů hospodaření, informačních a manažerských systémů, optimalizace při dimenzování konstrukcí, zpřesnění modelování chování konstrukcí apod. Účelem předkládané metodiky je upřesnit postup pro zavádění nových systémů kontinuálního monitorování do praxe. Jsou zde prezentovány vybrané systémy kontinuálního monitorování a možnosti jejich uplatnění na objektech dopravní infrastruktury, včetně vzorových příkladů uplatnění těchto systémů. Metodika byla zpracována v rámci projektu TE01020168 – Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (CESTI), se státní podporou Technologické agentury ČR v rámci programu Centra kompetence. Tato metodika je určena především pro správce dopravní infrastruktury, dodavatele systémů kontinuálního monitorování a projektanty.

  • Název v anglickém jazyce

    Systems of continuous monitoring of the state of transport infrastructure objects - putting into practice

  • Popis výsledku anglicky

    This methodology describes systems that use sensors built into the pavement or other transport infrastructure objects and devices installed in their vicinity, designed to continuously monitor their condition and the effects on them. The methodology deals with continuous collection of data on the behaviour of transport infrastructure objects, especially in relation to traffic load and acting climatic influences. At present, the application of continuous monitoring systems is increasingly required for a variety of reasons. The measured data can be advantageously used in the framework of management and information systems, optimization in the design of structures, refining of modelling behaviour of structures, etc. The purpose of the present methodology is to specify the procedure for introducing new continuous monitoring systems into practice. Selected continuous monitoring systems and their application in transport infrastructure are presented, including their illustrative cases. The methodology was prepared within project TE01020168 - Centre for Effective and Sustainable Transport Infrastructure (CESTI), with state support of the Czech Technology Agency within the Centre of Competence Program. This methodology is intended primarily for the transport infrastructure administrators, suppliers of continuous monitoring systems and designers.

Klasifikace

  • Druh

    N<sub>metS</sub> - Metodiky schválené orgánem státní správy

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (CESTI)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    N-2020-kont_monitor

  • Číslo předpisu

    15/2020-710-VV/1

  • Technické parametry

    Tato metodika popisuje systémy, které využívají senzory zabudované do konstrukce vozovky či jiných objektů dopravní infrastruktury a zařízení osazené v jejich blízkosti, určené pro kontinuální monitorování jejich stavu a vlivů, které na ně působí. Metodika řeší kontinuální sběr dat o chování dopravní infrastruktury, především ve vazbě na dopravní zatížení a působící klimatické vlivy. Zaměřuje se zejména na nové systémy/zařízení a způsoby jejich zavádění do praxe. Nejde o systémy/zařízení pro provozní informace poskytující dopravní informace řidičům za jízdy. Metodika neřeší možnosti napojení těchto systémů/zařízení na řídící centra a další navazující systémy. Svojí povahou je obdobná metodice, která se zabývá zaváděním nových diagnostických metod do praxe. Cílem metodiky je: - upřesnit postup pro zavádění nových systémů kontinuálního monitorování do praxe, - prezentovat vybrané systémy kontinuálního monitorování a možnosti jejich uplatnění na objektech dopravní infrastruktury, - zavést vzorové příklady uplatnění systémů kontinuálního monitorování. Metodika platí pro: - silnice a dálnice (v přiměřeném rozsahu i pro letištní plochy), - objekty dopravní infrastruktury, např. mosty a tunely. Je určena především pro: - správce dopravní infrastruktury (využití systémů kontinuálního monitorování při výstavbě a následné správě objektů dopravní infrastruktury), - dodavatele systémů kontinuálního monitorování, - projektanty.

  • Ekonomické parametry

    Zavedení postupů uvedených v metodice nevyžaduje žádné náklady. Z ekonomického hlediska je hlavním přínosem metodiky rozšíření informací o možnostech, přínosech a konkrétních aplikacích nových systémů kontinuálního monitorování v ČR. Metodika uvádí, jak postupovat při jejich zavádění do praxe v ČR, aby mohl být využit jejich potenciál. Vzorové příklady uplatnění umožňují využití ověřených postupů a vyvarování se chyb, které se vyskytují při zavádění nových technologií. Naměřená data se dají s výhodou využít v rámci systémů hospodaření (např. s vozovkami či mosty), informačních a manažerských systémů (např. BIM: Building Information Management, řízení provozu, meteorologie), optimalizace při dimenzování konstrukcí, zpřesnění modelování chování konstrukcí apod. Pokud jsou tyto podklady v dostatečném rozsahu a kvalitě vede to k optimalizaci nákladů a zvyšování životnosti staveb. K tomuto účelu může nemalou měrou přispět uplatnění nových systémů kontinuálního monitorování.

  • Označení certifikačního orgánu

    Ministerstvo dopravy

  • Datum certifikace

  • Způsoby využití výsledku

    C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů