Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Long-term monitoring of the track–bridge interaction on an extremely skew steel arch bridge

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F20%3A00341505" target="_blank" >RIV/68407700:21110/20:00341505 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1007/s13349-020-00389-1" target="_blank" >https://doi.org/10.1007/s13349-020-00389-1</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/s13349-020-00389-1" target="_blank" >10.1007/s13349-020-00389-1</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Long-term monitoring of the track–bridge interaction on an extremely skew steel arch bridge

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper presents the results of long-term monitoring of the track–bridge interaction on a 100-m-long net-arch bridge with the MW steering bar system. Monitoring track–bridge interaction phenomena is a specific type of structural health monitoring (SHM). The paper begins with a thorough description of the configuration of the track and the bridge, and of the monitoring methods that were used. The real behaviour of the track and the bridge during the daily temperature cycles and during train crossings was investigated and the results are presented, together with an evaluation of the plastic shear resistance of the track. In addition, a summary of the measured extreme values and other interesting findings from an evaluation of the long-term monitoring campaign are presented. Recommendations are given on sensor application and on data evaluation. The results are discussed with reference to the requirements of transport management for safe track behaviour, to prevent buckling or cracking of the rail.

  • Název v anglickém jazyce

    Long-term monitoring of the track–bridge interaction on an extremely skew steel arch bridge

  • Popis výsledku anglicky

    This paper presents the results of long-term monitoring of the track–bridge interaction on a 100-m-long net-arch bridge with the MW steering bar system. Monitoring track–bridge interaction phenomena is a specific type of structural health monitoring (SHM). The paper begins with a thorough description of the configuration of the track and the bridge, and of the monitoring methods that were used. The real behaviour of the track and the bridge during the daily temperature cycles and during train crossings was investigated and the results are presented, together with an evaluation of the plastic shear resistance of the track. In addition, a summary of the measured extreme values and other interesting findings from an evaluation of the long-term monitoring campaign are presented. Recommendations are given on sensor application and on data evaluation. The results are discussed with reference to the requirements of transport management for safe track behaviour, to prevent buckling or cracking of the rail.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    The Journal of Civil Structural Health Monitoring

  • ISSN

    2190-5452

  • e-ISSN

    2190-5479

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    377-387

  • Kód UT WoS článku

    000533462100002

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85081590137