Skutečná únosnost 115 let starého mostu v Petrově
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F20%3A00343173" target="_blank" >RIV/68407700:21110/20:00343173 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://silnice-zeleznice.cz/silnicni-infrastruktura/skutecna-unosnost-115-let-stareho-mostu-v-petrove-328" target="_blank" >https://silnice-zeleznice.cz/silnicni-infrastruktura/skutecna-unosnost-115-let-stareho-mostu-v-petrove-328</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Skutečná únosnost 115 let starého mostu v Petrově
Popis výsledku v původním jazyce
Článek popisuje provedení zcela atypické zatěžovací zkoušky, která byla provedena v červenci na mostě v Petrově u Šumperka za podpory Ředitelství silnic a dálnic ČR. Zkouška byla provedena na 115 let starém příhradovém nýtovaném silničním mostě. Celý zkušební program se skládal z dlouhodobého monitoringu, zesílení konstrukce pomocí metody SMA (shape memory alloys) pro zlepšení únosnosti a únavové odolnosti. Následně byl most uzavřen a byla provedena série dynamických zkoušek (modální analýza) na mostě bez poškození a mostě s provedením řízených poškození. Na závěr byla provedena zkouška s využitím 475 t zatížení. Při zkoušce byl most podrobně sledován za pomoci 96 snímačů, laserového skenování a geodetického měření. Nejvýznamnější výsledky jsou zde prezentovány.
Název v anglickém jazyce
The Real Resistance of a 115-Years Old Truss Bridge in Petrov
Popis výsledku anglicky
Article describes a performance of an atypical bridge load test that was conducted in Petrov nad Desnou. A 115 years old riveted truss bridge was selected to be the test subject. Experimental procedures involved a long-term monitoring, reference static load tests, comprehensive dynamic load tests (modal analysis), a test of local bridge deck members and finally a static load test until the reach of structural collapse. During the experimental analysis the influence of SMA (shape memory alloys) strengthening was observed same as the possibility of failure detection by modal analysis. The main task of the test was however to determine the real behavior of the bridge members when reaching the state of collapse using a burden of 475t of ballast. Structural behvior during the loading procedures was monitored using a total number of 96 gauges, laser scanning, geodetic survey . Most important results are discussed in the paper.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/DG18P02OVV033" target="_blank" >DG18P02OVV033: Metody pro zajištění udržitelnosti ocelových mostních konstrukcí industriálního kulturního dědictví</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Silnice a železnice
ISSN
1803-8441
e-ISSN
—
Svazek periodika
15
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—