Alternativní chodníková konstrukce ze stmelených recyklovaných materiálů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F20%3A00344358" target="_blank" >RIV/68407700:21110/20:00344358 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Alternativní chodníková konstrukce ze stmelených recyklovaných materiálů
Popis výsledku v původním jazyce
V rámci experimentálních aktivit na ČVUT v Praze byly propojeny některé poznatky řešené různými pracovišti. Na jedné straně byla optimalizována receptura betonu s využitím maximalizovaného podílu betonového recyklátu v kombinaci s příměsí získanou recyklací textilií a měkkých plastů (např. autosedaček) z automobilového průmyslu, přičemž tento beton byl navržen s takovou mezerovitostí, aby umožnil pohltit větší množství vody, a na straně druhé byla navržená jemnozrnná směs drenážního asfaltového koberce, kde se v pojivu uplatnila modifikace aktivovaným pryžovým prachem ze zpracování starých pneumatik. Beton vytvořil podkladní vrstvu, která by v budoucnosti mohla z dešťů absorbovat větší množství srážkové vody, drenážní asfaltový koberec vytvořil obrusnou vrstvu, která umožní rychlé odvodnění povrchu, čímž se zamezí tvorbě kaluží. Opačným potenciálem by mělo být, že voda akumulovaná v betonové podkladní vrstvě by při následném teplejším bezesrážkovém období mohla být odpařována a tím by docházelo k dílčímu ochlazení prostředí v okolí takové konstrukce. V rámci provedené zkoušky byla sledována experimentálně jednoduchou metodou schopnost vodu absorbovat a při laboratorních podmínkách následně i uvolňovat.
Název v anglickém jazyce
Alterntive sidewalk pavement structure by bound recycled materials
Popis výsledku anglicky
Within the experimental activities at the Czech Technical University in Prague, some findings solved by various workplaces were connected. The tested element consisted of two recipes. The first was an optimized concrete formulation using a maximized proportion of recycled concrete in combination with admixtures obtained by recycling textiles and soft plastics (eg car seats) from the automotive industry. This concrete was designed with voids a gap to allow it to absorb more water. The second was the proposed fine-grained mixture of drainage asphalt carpet, where the binder was modified with activated rubber filler from the processing of old tires. Concrete has created a base layer that could absorb more rainwater in the future. The drainage asphalt carpet created an abrasive layer that will allow the surface to drain quickly, thus preventing the formation of puddles. The opposite potential should be that the water accumulated in the concrete base layer could be evaporated during the subsequent warmer precipitation-free period. This would cool the environment around this structure. As part of the test, the ability to absorb water and subsequently release it under laboratory conditions was monitored experimentally by a simple method.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20101 - Civil engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
RECYCLING 2020 " Cirkulární ekonomika ve stavebnictví, recyklace a využívání druhotných stavebních materiálů "
ISBN
978-80-214-5894-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
65-71
Název nakladatele
Vysoké učení technické Brno
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
15. 10. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—