Výroba zkušební kompozitní mostní konstrukce ze dreva a UHPC
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F20%3A00345162" target="_blank" >RIV/68407700:21110/20:00345162 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/68407700:21610/20:00345162
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Výroba zkušební kompozitní mostní konstrukce ze dreva a UHPC
Popis výsledku v původním jazyce
Článek prezentuje výsledky experimentálního vývoje inovativního mostního systému tvořeného trámy z lepeného lamelového dřeva spřaženými s mostovkou z prefabrikovaných panelů z ultra-vysokohodnotného betonu (UHPC). Článek se věnuje výrobě prototypu zkušební dřevo-betonové konstrukce v měřítku 1:1 a následnému provedení zatěžovací zkoušky. Zkušební konstrukce šířky 3,30 m a délky 10,24 m byla navržena jako dva dřevěné trámy spřažené se subtilními panely mostovky z UHPC tloušťky pouze 60 mm s typickou skladebnou délkou 1,50 m. Cílem výroby zkušební konstrukce bylo verifikovat výrobní detaily a postupy a následně ověřit chování spřažené konstrukce při zatížení pomocí zatěžovací zkoušky. Zatěžovací zkouška byla provedena čtyřbodovým ohybem s teoretickým rozpětím 9,5 m do porušení. Následně byly z lávky vyřezány segmenty šířky 1 m, na kterých bylo ověřeno chování a únosnost prefabrikátů mostovky z UHPC v příčném směru.
Název v anglickém jazyce
Production of the Test Timber-UHPC Composite Bridge
Popis výsledku anglicky
This article presents the results of the experimental development of a unique bridge system consisting of timber beams connected with bridge deck segments made of Ultra-High Performance Concrete (UHPC). The article deals with the production of a full-scale prototype of the timber-concrete composite structure and with an execution of a subsequent load test. The test structure was 3.30 m wide and 10.24 m long and was designed as two beams made of glue laminated timber connected with subtle bridge deck segments with a thickness only 60 mm and with a typical length of 1.50 m. The aim of the production of the test structure was to check some production details and procedures and subsequently to verify the behavior of the composite structure under load by the load test. The load test was performed with a theoretical span of 9.50 m as a four-point bending test to failure. After the overall load test was done, some bridge deck segments were cut from the structure and a load test of the bridge deck in transversal direction were executed to verify the behavior and the load-bearing capacity of the bridge deck segments made of UHPC.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TH02020730" target="_blank" >TH02020730: Progresivní mostní konstrukce vytvořené spřažením dřeva a vysokopevnostního cementového kompozitu</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník ke konferenci 27. BETONÁŘSKÉ DNY
ISBN
978-80-907611-3-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
76-82
Název nakladatele
Česká betonářská společnost ČSSI
Místo vydání
Praha 1
Místo konání akce
Online
Datum konání akce
2. 12. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—