The Experimental Timber–UHPC Composite Bridge
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F21%3A00350713" target="_blank" >RIV/68407700:21110/21:00350713 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/68407700:21610/21:00350713
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.3390/su13094895" target="_blank" >https://doi.org/10.3390/su13094895</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.3390/su13094895" target="_blank" >10.3390/su13094895</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Experimental Timber–UHPC Composite Bridge
Popis výsledku v původním jazyce
This paper describes the development of an innovative timber–concrete composite bridge system and especially focuses on the evaluation of the load tests of an experimental bridge structure. The load-bearing structure was designed as glue-laminated timber beams connected with only 60-mm-thick precast bridge deck segments made of ultra-high-performance concrete (UHPC). To verify the production details and behavior of the designed structure, we built a full-scale experimental structure and performed a load test. The load test was arranged as a four-point bending test. First, we performed the overall load test until failure. Some bridge deck segments were consequently cut from the structure in order to run further load tests of the bridge deck in the transversal direction. The results of the experiments were evaluated in detail and compared with analytical calculations.
Název v anglickém jazyce
The Experimental Timber–UHPC Composite Bridge
Popis výsledku anglicky
This paper describes the development of an innovative timber–concrete composite bridge system and especially focuses on the evaluation of the load tests of an experimental bridge structure. The load-bearing structure was designed as glue-laminated timber beams connected with only 60-mm-thick precast bridge deck segments made of ultra-high-performance concrete (UHPC). To verify the production details and behavior of the designed structure, we built a full-scale experimental structure and performed a load test. The load test was arranged as a four-point bending test. First, we performed the overall load test until failure. Some bridge deck segments were consequently cut from the structure in order to run further load tests of the bridge deck in the transversal direction. The results of the experiments were evaluated in detail and compared with analytical calculations.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TH02020730" target="_blank" >TH02020730: Progresivní mostní konstrukce vytvořené spřažením dřeva a vysokopevnostního cementového kompozitu</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
SUSTAINABILITY
ISSN
2071-1050
e-ISSN
2071-1050
Svazek periodika
13
Číslo periodika v rámci svazku
9
Stát vydavatele periodika
CH - Švýcarská konfederace
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
000650917000001
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85105748016