VZDĚLÁVÁNÍM K PERSPEKTIVNÍMU UPLATNĚNÍ, NE VŽDY A NE VŠUDE
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F20%3A00348698" target="_blank" >RIV/68407700:21110/20:00348698 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/68407700:21110/20:00348701
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
VZDĚLÁVÁNÍM K PERSPEKTIVNÍMU UPLATNĚNÍ, NE VŽDY A NE VŠUDE
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem vysokých škol jako center vzdělanosti je přitahovat mladé schopné lidi, nabízet jim vysokou úroveň vzdělání, aby dokázali obstát jak na domácím trhu práce, tak uspět v silné mezinárodní konkurenci. Pedagogové každoročně přicházejí s novými návrhy jak rozšířit již tak pestrou nabídku studijních předmětů a poskytnout studentům zajímavé studijní možnosti. Tyto návrhy s jasně definovanými cíli, záměry a přínosy pro studenty zpravidla končí úspěšným schválením a následnou realizací v podobě konkrétního projektu. Ale nebývá tomu tak vždy. V rámci příspěvku se autor zamýšlí nad významem vzdělávání v rámci vysokých škol a předkládá konkrétní příklad, kdy snaha ze strany vysokoškolských pedagogů a úsilí zvýšit odborné znalosti mladé generace a vytvořit jim tak perspektivnější uplatnění pro vstup na trh práce byly vynaloženy zbytečně.
Název v anglickém jazyce
BY EDUCATION FOR PERSPECTIVE APPLICATION, NOT ALWAYS AND NOT EVERYWHERE
Popis výsledku anglicky
The effort of universities as the centers of education is to attract young capable people and offer them a high level of education so that they can sucdeed both in the domestic labor market and in strong international competition. Every year the teachers come up with new proposals on how to expand the already diverse range of study subjects and provide students with interesting study opportunities. These proposals with clearly defined goals, intentions and benefits for students usually end in successful approval and subsequent implementation in the form of a specific project. But this is not always the case. In the article, the author reflects on the importance of education within universities and gives a concrete example of the futile efforts and unnecessary initiatives of university educators to increase the professional knowledge of the young generation and create a promising application for entering the labor market.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů