Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Náraz silničního vozidla: opatření pro snížení rizik, výpočetní metody a vzorový příklad

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F21%3A00351192" target="_blank" >RIV/68407700:21110/21:00351192 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://concrete.fsv.cvut.cz/phdworkshop/" target="_blank" >https://concrete.fsv.cvut.cz/phdworkshop/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Náraz silničního vozidla: opatření pro snížení rizik, výpočetní metody a vzorový příklad

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V dnešní době rostoucího objemu autodopravy roste také riziko záměrného i nezáměrného poškození staveb vlivem nárazu silničního vozidla, a je tedy nutné se věnovat problematice ochrany budov z hlediska mimořádných zatížení způsobených silničními vozidly. V tomto článku jsou nejprve představeny hrozby související s nárazy silničních vozidel a popsány různé druhy opatření pro snížení rizik nárazu. Mezi nejúčinnější opatření patří snížení rychlosti vozidla při nárazu, a to zejména kontrolovaným přístupem, omezením rychlosti vozidel a použitím překážek mezi pozemní komunikací a budovou. V článku jsou dále představeny různé výpočetní metody pro určení zatížení konstrukčního prvku od nárazu a posouzení zatíženého prvku. V závěru článku je pomocí vzorového příkladu stručně představeno použití zjednodušené metody pro posouzení konstrukce vystavené nárazu silničního vozidla.

  • Název v anglickém jazyce

    Vehicle impact: risk reduction measures, calculation methods and illustrative example

  • Popis výsledku anglicky

    Nowadays, the risk of deliberate and unintentional damage to buildings due to road vehicle impact is also increasing, and it is therefore necessary to address the issue of building protection in terms of extraordinary loads caused by road vehicles. In this article, the threats related to road vehicle impacts are first introduced and different types of measures to reduce the impact risks are described. The most effective measures include reducing vehicle speeds during impact, in particular by controlled access, limiting vehicle speeds and using barriers between the road and the building. The paper also presents various computational methods for determining the load on a structural element from an impact and the design of the loaded element. The paper concludes by briefly introducing the use of a simplified method for the design of a structure subjected to a road vehicle impact using a sample example.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of PhD Workshop, Department of Concrete and Masonry Structures 2021

  • ISBN

    978-80-01-06842-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    katedra betonových a zděných konstrukcí

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    21. 5. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku