Náraz silničního vozidla: opatření pro snížení rizik, výpočetní metody a vzorový příklad
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F21%3A00351192" target="_blank" >RIV/68407700:21110/21:00351192 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://concrete.fsv.cvut.cz/phdworkshop/" target="_blank" >https://concrete.fsv.cvut.cz/phdworkshop/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Náraz silničního vozidla: opatření pro snížení rizik, výpočetní metody a vzorový příklad
Popis výsledku v původním jazyce
V dnešní době rostoucího objemu autodopravy roste také riziko záměrného i nezáměrného poškození staveb vlivem nárazu silničního vozidla, a je tedy nutné se věnovat problematice ochrany budov z hlediska mimořádných zatížení způsobených silničními vozidly. V tomto článku jsou nejprve představeny hrozby související s nárazy silničních vozidel a popsány různé druhy opatření pro snížení rizik nárazu. Mezi nejúčinnější opatření patří snížení rychlosti vozidla při nárazu, a to zejména kontrolovaným přístupem, omezením rychlosti vozidel a použitím překážek mezi pozemní komunikací a budovou. V článku jsou dále představeny různé výpočetní metody pro určení zatížení konstrukčního prvku od nárazu a posouzení zatíženého prvku. V závěru článku je pomocí vzorového příkladu stručně představeno použití zjednodušené metody pro posouzení konstrukce vystavené nárazu silničního vozidla.
Název v anglickém jazyce
Vehicle impact: risk reduction measures, calculation methods and illustrative example
Popis výsledku anglicky
Nowadays, the risk of deliberate and unintentional damage to buildings due to road vehicle impact is also increasing, and it is therefore necessary to address the issue of building protection in terms of extraordinary loads caused by road vehicles. In this article, the threats related to road vehicle impacts are first introduced and different types of measures to reduce the impact risks are described. The most effective measures include reducing vehicle speeds during impact, in particular by controlled access, limiting vehicle speeds and using barriers between the road and the building. The paper also presents various computational methods for determining the load on a structural element from an impact and the design of the loaded element. The paper concludes by briefly introducing the use of a simplified method for the design of a structure subjected to a road vehicle impact using a sample example.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20101 - Civil engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of PhD Workshop, Department of Concrete and Masonry Structures 2021
ISBN
978-80-01-06842-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
—
Název nakladatele
katedra betonových a zděných konstrukcí
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
21. 5. 2021
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—