Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Precise International Roughness Index Calculation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F21%3A00351548" target="_blank" >RIV/68407700:21110/21:00351548 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/67985556:_____/22:00545847

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1007/s42947-021-00097-z" target="_blank" >https://doi.org/10.1007/s42947-021-00097-z</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/s42947-021-00097-z" target="_blank" >10.1007/s42947-021-00097-z</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Precise International Roughness Index Calculation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Roadway infrastructure management focuses on quality of the road surfaces which influences the pavement longevity and riding quality. The road surface quality can be expressed in many ways from which the International Roughness Index has been recognized widely around the developed countries. This paper summarizes the derivation of International Roughness calculation and proposes a new numerical method for its computation. Compared to original Sayers’s method, it does not use iterative approximation, which makes it much faster for non-uniformly sampled road data. This is useful, for example, for profiles generated from LIDAR point clouds. The method can be used for arbitrary polynomial model of segments between elevation samples. Except the Fortran code listed in the original paper, the code for the original algorithm has not been publicly available and most researchers relied on the ProVAL software with several limitations, including uniform sampling, the lack of automation, and little control over the influence of resampling methods and the initialization of the quarter-car simulation procedure. We provide Matlab codes for both the original method and the algorithm newly proposed in this paper.

  • Název v anglickém jazyce

    Precise International Roughness Index Calculation

  • Popis výsledku anglicky

    Roadway infrastructure management focuses on quality of the road surfaces which influences the pavement longevity and riding quality. The road surface quality can be expressed in many ways from which the International Roughness Index has been recognized widely around the developed countries. This paper summarizes the derivation of International Roughness calculation and proposes a new numerical method for its computation. Compared to original Sayers’s method, it does not use iterative approximation, which makes it much faster for non-uniformly sampled road data. This is useful, for example, for profiles generated from LIDAR point clouds. The method can be used for arbitrary polynomial model of segments between elevation samples. Except the Fortran code listed in the original paper, the code for the original algorithm has not been publicly available and most researchers relied on the ProVAL software with several limitations, including uniform sampling, the lack of automation, and little control over the influence of resampling methods and the initialization of the quarter-car simulation procedure. We provide Matlab codes for both the original method and the algorithm newly proposed in this paper.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/FV20356" target="_blank" >FV20356: Implementace principů Průmyslu 4.0. při výrobě a opravách konstrukčních vrstev dopravních komunikací</a><br>

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Pavement Research and Technology

  • ISSN

    1996-6814

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2021

  • Číslo periodika v rámci svazku

    September

  • Stát vydavatele periodika

    CN - Čínská lidová republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85115346251