Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Load Carrying Capacity Of Masonry Arch Railway Bridges at the Serviceability Limit State

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F22%3A00356227" target="_blank" >RIV/68407700:21110/22:00356227 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://ojs.cvut.cz/ojs/index.php/ap/issue/archive" target="_blank" >https://ojs.cvut.cz/ojs/index.php/ap/issue/archive</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Load Carrying Capacity Of Masonry Arch Railway Bridges at the Serviceability Limit State

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article focuses on masonry arch railway bridges. The main topic is the algorithm which was developed for the purpose of non-linear arch bridge analysis. The sensitivity analysis of the input parameters of the calculation was carried out. Subsequently, the study was carried out for the comparison of four calculation methods. For this comparison, a set of arch bridges were chosen. The two methods used commercial software, and two other methods were then developed. One of the developed algorithms uses a simple linear calculation. The second developed algorithm uses an iterative approach to handle material and geometrical non-linearity. The first commercial software method uses 2D non-linear models, the second method is a limit collapse analysis using the software LimitState:RING. These three methods were developed to handle the SLS (serviceability limit state) criteria, and their results were compared to the result of LCC at the ULS (ultimate LS) using LimitState:RING.

  • Název v anglickém jazyce

    Load Carrying Capacity Of Masonry Arch Railway Bridges at the Serviceability Limit State

  • Popis výsledku anglicky

    This article focuses on masonry arch railway bridges. The main topic is the algorithm which was developed for the purpose of non-linear arch bridge analysis. The sensitivity analysis of the input parameters of the calculation was carried out. Subsequently, the study was carried out for the comparison of four calculation methods. For this comparison, a set of arch bridges were chosen. The two methods used commercial software, and two other methods were then developed. One of the developed algorithms uses a simple linear calculation. The second developed algorithm uses an iterative approach to handle material and geometrical non-linearity. The first commercial software method uses 2D non-linear models, the second method is a limit collapse analysis using the software LimitState:RING. These three methods were developed to handle the SLS (serviceability limit state) criteria, and their results were compared to the result of LCC at the ULS (ultimate LS) using LimitState:RING.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Polytechnica

  • ISSN

    2336-5382

  • e-ISSN

    2336-5382

  • Svazek periodika

    61

  • Číslo periodika v rámci svazku

    7

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus